Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Nu este nevoie de echipaje de poliție ascunse după vreo curbă, ci de 30 de camere cu radar pe A2 (Republica)

politie.jpg

Image source: 
Facebook/Poliția Română

Teroare pe autostrada: zeci de iresponsabili gonesc pe contrasens (Adevărul) - Trei proiecte de infrastructură așteptate cu sufletul la gură, investiții de 3,8 mld. lei, stau astăzi mai mult nefolosite (Ziarul Financiar) - Când vom primi a treia doză de vaccin anti-COVID și care va fi schema de administrare (Newsweek)

Când vom primi a treia doză de vaccin anti-COVID și care va fi schema de administrare (Newsweek)

În tot mai multe state se vorbește despre iminența unui val patru al pandemiei, dar și de o nouă doză (a treia) ce trebuie administrată populației.

Numărul infecțiilor de COVID este în creștere, iar o explicație o reprezintă apariția unor noi tulpini mult mai agresive, cea mai cunoscută fiind Delta.

Pe de altă parte, primele vaccinuri anti-COVID au fost administrate în ianuarie, iar specialiștii vorbesc despre protecție sigură de opt luni.

Newsweek România a întrebat Comitetul Național de Vaccinare când ar putea fi administrată în România o nouă doză de vaccin.

„Datele de până acum arată că protecția împotriva bolii simptomatice COVID-19 și împotriva spitalizărilor se menține 6-8 luni și nu este de așteptat ca într-o lună sau două să scadă brusc. Din datele științifice disponibile momentan, nu este nevoie de administrarea unei a treia doze...

Un motiv pentru necesitatea unei a treia doze poate fi ineficiența vaccinării asupra unor variante noi de virus. Subliniem faptul că, până în momentul de față, vaccinurile sunt eficiente pe variantele circulante”, spune Comitetul.

 

Teroare pe autostrada: zeci de iresponsabili gonesc pe contrasens (Adevărul)

Anchetă de amploare a Poliţiei Rutiere după ce, pentru a nu sta la cozile formate din cauza unui accident produs pe sensul lor de mers, câteva zeci de şoferi au ales să meargă pe contrasens pe Autostrada Soarelui, spre disperarea celor care circulau regulamentar. Experţii spun că astfel de surprize putem avea oricând din partea şoferilor inconştienţi deoarece legislaţia pedepseşte acest gen de fapte doar cu o contravenţie.

Psihologul Keren Rosner spune că cei care au recurs la această metodă se împart în două categorii. „În primul rând, sunt cei care cred că sunt superiori, că au mai multe drepturi decât cei din jur. Sunt obişnuiţi să sfideze, să încalce legea crezând că nu riscă nimic. Ei cred că prin acest gest inconştient îşi demonstrează superioritatea. Cea de-a doua categorie este formată de cei care sunt prinşi de efectul de turmă. De obicei, vorbim de oameni temători, cu frica legii, care de obicei nu riscă nimic, dar care ajung să repete gestul celor care sfidează legea considerând că nu mai sunt în pericol dacă alţi şoferi sunt în faţa lor. «Dacă e ceva, o păţeşte ăsta din faţa mea», îşi spun ei. Apoi se consideră mai puţin vinovaţi pentru că în subconştientul lor culpa este colectivă, se divide”, a precizat psihologul.

Campion naţional de raliu şi proprietar al unei şcoli de pilotaj şi condus defensiv, Valentin Porcişteanu consideră că, din cauza pericolului imens pe care îl aduce, o astfel de faptă ar trebui să fie mai aspru pedepsită de lege. „Maşina este o armă şi, dacă nu este folosită cum trebuie, poate ucide. Mersul pe autostradă pe contrasens este vecin cu nebunia. La 130 de kilometri pe oră, cât este viteza maximă pe un astfel de tronson de drum, o maşină parcurge peste 36 de metri pe secundă. Dacă adăugăm viteza maşinii venite pe cotrasens, ajungem la o viteză cumulată de cel puţin 200 de kilometri pe oră, iar acest lucru înseamnă peste 55 de metri parcurşi într-o secundă. Impactul vine fulgerător, în câteva secunde, până să recţioneze cei de la volan. Drept urmare, în lege ar trebui să existe posibilitatea ca această faptă, de mers pe contrasens, să fie incriminată penal. Nu în toate cazurile, dar să existe această posibilitate”, a precizat pilotul Valentin Porcişteanu pentru „Adevărul”.

 

Nu este nevoie de echipaje de poliție ascunse după vreo curbă, ci de 30 de camere cu radar pe A2 (Republica)

Dacă vedeți șoferi care încă mai frânează pe DN1 când văd scheletele camerelor video atârnate de pasaje (niște ”fraieri”), ei bine, vedeți efectele certitudinii de a fi sancționat când încalci legea, scrie contributorul Sorin Barariu.

Acum să ne imaginăm că vor fi instalate camere și pe A2. Excesele de viteză ar fi temperate și nu ne vor mai arde din spate flash-urile bolizilor grăbiți care vor să ajungă într-o oră de la București la Mamaia. Și asta pentru că cei foarte grăbiți își vor schimba atitudinea după ce primesc 3, 4 sau mai multe amenzi pentru aceeași cursă. Depășirea vitezei legale nu ar mai fi pur și simplu rentabilă rentabilă. Iar riscurile de a vedea accidente ca cel de săptămâna trecută ar fi reduse substanțial.

Nu este nevoie de 2, 3 echipaje de poliție ascunse după vreo curbă, ci de 30 de camere cu radar pe A2. Semnalizate cât mai vizibil pe autostradă, pe Waze și pe orice altă aplicație posibilă. Funcționale ziua și noaptea. Evident, omologate și care generează filmări care nu pot fi contestate în instanță.

Suntem țara europeană cu cei mai mulți morți din accidentele rutiere. Dar nu pentru că ”nu avem drumuri ca afară”, ci pentru că contravenienții știu că scapă de fiecare dată nepedepsiți. Până când ajung la știri.

 

Pe cât de dorite, pe atât de puțin utilizate: trei proiecte de infrastructură așteptate cu sufletul la gură, investiții de 3,8 mld. lei, stau astăzi mai mult nefolosite (Ziarul Financiar)

Traficul scăzut de călători de pe ruta Gara de Nord - Otopeni a dus la retragerea companiei de transport Regio Călători de pe acest traseu începând cu data de 1 iunie. Calea ferată Gara de Nord – Otopeni a fost realizată înt-un an și 2 luni, printr-o investiție de 420 mil. Lei.

Cu metroul din Drumul Taberei circulă între 174.000 și 273.000 de călătorii lunar, față de 677.000 - 1 milion de oameni care merg cu metroul între stațiile Preciziei și Eroilor în fiecare lună. 9 ani a durat realizarea metroului, care a costat 3,3 mld. Lei.

Pe Autostrada A3 București Ploiești, traficul total de mașini este cuprins între 20.000 și 31.000 de mașini lunar, față de 200.000 – 300.000 pe Autostrada A2 București – Constanța. A fost nevoie de 129 mil. lei și lucrări întinse pe 5 ani și 7 luni pentru ca cei 55 km de autostradă să fie gata.