Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Experiment: în căutarea unui cerşetor dornic de muncă (Jurnalul Naţional)

cersetor2.jpg

Experiment: în căutarea unui cerşetor dornic de muncă

Ponta, sprijinit prin rețeta PDL (România Liberă) - Când desfiinţăm Primăria Capitalei (Adevărul) - Istoria Transfăgărășanului povestită de omul care l-a construit (Evenimentul Zilei)

Ponta, sprijinit prin rețeta PDL (România Liberă)

Adoptarea moțiunii de cenzură PNL, aflată astăzi pe agenda Parlamentului, pare imposibilă în absența sprijinului UNPR, partid care a anunțat că nu susține demersul liberalilor. Senatorii și deputații coaliției nu sunt lăsați să voteze, împrumutând strategia folosită pe vremuri de Guvernul Boc.

Pentru reușita demersului, PNL ar avea nevoie de 276 de voturi. Dacă toate formațiunile care se declară în opoziție vor sprijini moțiunea, PNL ar strânge, cel mult, 230 de voturi.

Moțiunea este intitulată „Alege între România și Ponta, un premier compromis. Demite-l pe Victor Ponta!” . Liberalii cer liderilor și parlamentarilor coaliției să se disocieze de Ponta, trimis în judecată, în caz contrar devenind „complici” la compromiterea României.

În paralel cu votul din Parlament, liberalii vor organiza un miting împotriva guvernului PSD, în Parcul Izvor din Capitală, aflat în apropierea sediului Legislativului.

Copreşedintele PNL Alina Gorghiu a declarat că libe­ralii mizează pe participarea a 10.000 de oameni, arătând că vor fi prezenţi toţi parlamentarii partidului, vor fi discursuri.

Replica lui Dragnea nu s-a lăsat așteptată, liderul PSD criticând decizia PNL de a organiza un miting. „Nişte lideri care, în loc să participe la o discuţie aşezată despre proiectul de dezvoltare pe termen lung a României, cheamă oameni în stradă. Cred că românii au nevoie nu de scandal, nu de incitare, au nevoie de stabilitate pentru a-şi face viaţa mai bună”, a comentat Dragnea. 

 

Când desfiinţăm Primăria Capitalei (Adevărul)

Două milioane de oameni, mai mult de 10% din întreaga populaţie a României, plătesc tarife împovărătoare la apă, pentru că onoraţii consilieri locali primeau mită pentru aprobarea majorărilor.

În cazul Primăriei Bucureştiului nu poate exista altă soluţie decât desfiinţarea, scrie în editorial jurnalistul Ion M. Ioniţă, pentru că acolo nu mai există partide, majoritate şi opoziţie. Există doar interese şi şpagă. Este nevoie de reclădirea de la zero a instituţiei.

Gândiţi-vă de ce plătim atât de mult serviciile publice, de ce costă exorbitant întreţinerea străzilor, de ce  se construiesc clădiri de birouri acolo unde nu e voie...

Poate ar fi momentul să renunţăm la zicala atât de des folosită „rău cu rău, dar mai rău fără rău”.

 

Experiment: în căutarea unui cerşetor dornic de muncă (Jurnalul Naţional)

Probabil că multă lume se întreabă de ce există cerşetori. Şi mai multă lume îşi dă singură răspunsul: sunt oameni amărâţi. Reporterul JN a vrut să afle exact cum trăiesc, cât câştigă şi, mai ales, dacă ar fi dispuşi să muncească decent şi cinstit, în locul activităţii lor, de multe ori umilitoare. Ziaristul a pornit prin Bucureşti cu o ofertă fermă: 60 de lei pentru o oră de muncă – mobilă, dezmembrată, de cărat de la etajul 1 la parter. Răspunsul cerşetorilor întâlniţi de reporter: în timpul ăsta noi facem 300, stând pe stradă. Cineva totuşi a acceptat… un bătrân care îşi făcea veacul, împreună cu soţia, în faţa unei biserici. Bărbatul a recunoscut că nici măcar nu era om al străzii dar bolile de care sufereau amândoi şi pensile mici îi scoteau din casă la întins mâna.

 

Istoria Transfăgărășanului povestită de omul care l-a construit (Evenimentul Zilei)

Acum mai bine de patru decenii, pe vremea asta, Ceaușescu inaugura ceea ce avea să fie recunoscut, peste ani, ca cel mai pitoresc drum alpin din lume. Însăși profesioniștii șoselelor, de la emisiunea Top Gear au recunoscut asta! Puțină lume știe, însă, că Transfăgărășanul trebuia să poarte numele „Conducătorului Iubit” și că, la construcția sa, Armata a fost factorul determinant. În ianuarie 2011, au stat de vorbă cu generalul de brigadă Nicolae Mazilu, comandantul imensului șantier. După un an, s-a stins. A fost ultimul interviu al „părintelui” Transfăgărășanului.

Transfăgărășeanul a fost inaugurat, la patru ani și nouă luni de la deschiderea șantierului. În România, la peste 25 de ani de la căderea comunismului, a fost finalizată cap-coadă, cu chiu-cu-vai, chit că a fost numai la șes, o singură autostradă: A2 – Autostrada Soarelui, de la București la Constanța.

 

Revista presei româneşti - 29 septembrie