Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


OPTAR: Accesul bicicliştilor pe culoarul unic al tramvaiului nu e o soluție

Accesul bicicliştilor pe culoarul unic al tramvaiului ar reprezenta o solutie pe distanțe scurte, în niciun caz nu poate fi vorba despre un trafic mare de bicicliști și pe distanțe lungi, explică la RFI Marian Ivan de la OPTAR - Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România.

Primăria Capitalei va delimita de traficul auto liniile de tramvaie 16, 1 şi 32, pe modelul liniilor 21 şi 41, prin montarea unui gard de oţel, a anunţat ieri primarul general, Gabriela Firea. Este una dintre măsurile pe care le va lua municipalitatea pentru fluidizarea traficului.

Primarul Capitaleia precizat că este analizată şi posibilitatea de a permite accesul bicicliştilor pe culoarul unic al tramvaiului.

Aşteptăm modificarea de către Guvern a Codului Rutier pentru ca autobuzele să poată circula pe liniile de tramvaie. Am observat că în mai multe capitale europene se foloseşte cu succes această modalitate prin care, acolo unde configuraţia liniei de tramvai permite, să poată să pătrundă şi autobuzul, microbuzele şi salvările. Studiem, acum, din punct de vedere al siguranţei cetăţenilor şi posibilitatea intrării bicicliştilor pe culoarul unic dedicat tramvaiului. (...) Am trimis deja documentaţia către Ministerul Afacerilor Interne şi doamna ministru personal mi-a promis că ne sprijină, pentru că este un proiect bun pentru Capitală şi ar fluidiza foarte mult circulaţia”, a spus Firea.



Accesul bicicliştilor pe culoarul unic al tramvaiului ar reprezenta o solutie pe distanțe scurte, în niciun caz nu poate fi vorba despre un trafic mare de bicicliști și pe distanțe lungi, explică la RFI Marian Ivan de la OPTAR - Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (AUDIO).

“Doamna primar trebuie să înțeleagă că atâta timp cât nu va face pasul de a descuraja utilizarea autoturismelor în București, cu atât numărul autovehicolelor va crește. Și exemplul l-a dat chiar dânsa. A spus că numai anul trecut 150.000 de mașini au fost înregistrate în București. Ceea ce înseamnă că politicile pe care le-a dus în acest an a dus la încurajarea cumpărării de autovehicole, iar problema față de anul trecut a crescut. Dacă e să ne luăm după numărul de locuri de parcare realizate o să vedeți că este imposibil să faci locuri de parcare atâta timp cât încurajezi traficul auto”