Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Introducerea tezelor unice, criticată de rectorul UVT

rectorul_uvt.jpg

Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara
Image source: 
facebook Marilen Pirtea

Introducerea  tezelor unice la elevii de gimnaziu, în paralel cu menţinerea examenului de Evaluare Naţională, va avea efecte negative atât asupra elevilor și a cadrelor didactice, cât și a sistemului educațional, a declarat la RFI, Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara(UVT) și deputat PNL.”Nu putem păstra ambele variante”, spune acesta.

“Nu sunt de acord cu schimbarea doar de dragul schimbării. Inovațiile acestea, făcute fără un studiu de fezabilitate, fără o proiecție în viitor a ceea ce înseamnă și care ar fi rezultatele unor astfel de schimbări, în Educație sunt extreme de dăunătoare. Ne jucăm cu generațiile viitoare, cu viitorul acestei țări. Aceste teze naționale care se doresc a fi introduse inhibă elevii și polarizează spre învățarea doar la acele materii care vor fi prezente în tezele respective. (…)Asfel, distruge inițiativa, capacitatea lor de a învăța la toate materiile, de a-și dezvolta cunoștințele generale, de a-și forma un mod de gândire”, atrage atenția rectorul UVT.

Potrivit acestuia, este nevoie de o reformă clară, masivă, în sistemul educațional, în modul de gândire, în paradigma sistemului preuniversitar educațional din România.

“Noi încercăm mai mult să-i testăm și să-i evaluăm pe elevii noștri, în loc să-i învățăm. Ducem în educație, în preuniversitar, cât mai multe standardizări și examene, în loc să ne axăm mai mult pe modul de a-i învăța, de a le transmite informația și de a-i face să gândească și să acționeze ca atare”, a precizat Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara.

ASCULTĂ AICI INTERVIUL INTEGRAL: