Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Radare, doar pe mașini inscripționate. Specialiști în siguranța rutieră: “Șoferii, încurajați să circule cu viteză”

Polițiștii rutieri vor fi obligați să foloseasca radarele doar pe mașini inscripționate și în locuri semnalate cu panouri rutiere afișate înainte cu 500-1000 de metri înainte în localitate și 2 - 4 km în afara localității. Totodată, dispozitivele radar de tip pistol nu pot fi folosite la mai mult de zece metri de maşina de poliţie.  Prevederile se regăsesc într-un proiect de lege adoptat astăzi de Camera Deputaților, document care merge acum la promulgare la președintele Klaus Iohannis.

Specialiştii în siguranţa traficului sunt de părere că acest proiect de lege îi va încuraja pe unii șoferi să circule cu viteză mai mare, în condițiile în care, în România, foarte multe persoane mor în accidente rutiere. Mai exact, se înregistrează un deces la patru ore, a declarat la RFI, psihologul Ionel Simionca, vicepreşedintele Asociaţiei de Psihologie şi Siguranţă Rutieră PsihotrafiQ. În opinia sa, românii încă mai au nevoie de radare mobile care să aibă caracterul preventiv.

„De-o parte, vor fi cei care își doresc, în mod explicit, să fie inscripționate mașinile. Din același punct de vedere, implicit și polițiștii în trafic vor fi mai puțin expuși să zicem unei forme de ostilitate. Pe de altă parte, și conducătorii auto își doresc să vadă mașinile inscripționate. Noi, în momentul ăsta, nu ne raportăm foarte mult la riscurile previzibile, ci la cele vizibile. Și din punctul ăsta de vedere, noi ar trebui să ne raportăm la cele pe care nu le vedem, dar există. Asta înseamnă că acel caracter al mașinilor de radar de a face și prevenție se va mai diminua”, spune psihologul Ionel Simionca.

Potrivit acestuia, “ mașina cu echipament de detectare a vitezei nu are doar caracterul punitiv, așa cum noi îl înțelegem. Ea are un caracter preventiv. Din acest punct de vedere, mașinile care nu sunt inscripționate sau cu acele cu pistoalele de detectare a vitezei îi fac pe șoferi să se raporteze la un risc previzibil, amendă sau supendarea permisului, de exemplu. Subscriu că noi avem încă nevoie, în perioada următoare, de echipamente radare mobile care să aibă caracterul preventiv”, mai spune vicepreşedintele Asociaţiei de Psihologie şi Siguranţă Rutieră PsihotrafiQ.

ASCULTĂ AICI INTERVIUL INTEGRAL: