Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Clujul, primul oraș din România, după București, care va avea metrou

metrou.jpg

Clujul, primul oraș din România, după București, care va avea metrou.
Clujul, primul oraș din România, după București, care va avea metrou
Image source: 
pixabay.com

Primarul Emil Boc a anunțat că, în aproximativ 10 zile, va lansa licitația pentru studiul de prefezabilitate necesar pentru construirea metroului. Finalizarea proiectului ar urma să dureze între 10 și 15 ani, va costa 1,7 miliarde de euro, iar metroul va uni comunele Florești și Apahida de Cluj-Napoca. 

Construirea unui metrou la Cluj ca soluție pentru descongestionarea traficului prin oraș este în dezbatere publică de mai mult de un an. Administrația locală susține proiectul, chiar dacă el ar urma să fie realizat doar pe termen mediu, nu imediat. Linia de metrou ar urma să aibă 17 kilometri și va lega cea mai mare comună din România, Florești, cu peste 40.000 de locuitori, cu centrul orașului Cluj și cu aeroportul internațional de la marginea celui mai mare oraș din Transilvania. Proiectul metroului este promovat de primarul PNL, Emil Boc, însă este susținut și de opoziția locală. Mai mult, aleșii locali ai PSD revendică paternitatea proiectului, după cum spune consilierul județean Viorel Luca.

”Mie mi se pare o idee foarte bună și această idee a pornit și cred eu că este adevărul, de la PSD. Cu câteva luni în urmă, chiar am avut o întâlnire, care a fost organizatăd e senatorul Vasile Ilea și deputatul Gabriel Horia Nasra, care sunt parlamentrarii noștri, exact pe această temă. Noi ne bucurăm că organele locale și conducerea municipiului pun în practică această ideea”, a spus Viorel Luca la ViaCluj.tv.

La rândul său, consilierul local PNL, Florin Gliga, spune că proiectul metroului a fost ideea primarului Emil Boc. El, însă, propune o colaborare a tuturor formațiunilor politice pentru a realiza acest proiect.

”Pe astfel de idei și pe astfel de investiții cre privesc viitorul acestui oraș, toate formațiunile politice trebuie să se pună de acord, trebuie să comunice, trebuie să discute și să ducă mai departe aceste proiecte. Soluții și idei de orice fel, noi, cel puțin de la PNL, ca și administrație majoritară în municipiul Cluj-Napoca și în județul Cluj, suntem deschiși la orice discuție”, a spus Florin Gliga.

Potrivit calculelor specialiștilor Ministerului Transporturilor, un kilometru de linie de metrou costă 42 de miloane de euro, adică de șapte ori mai mult decât un kilometru de autostradă în zona de munte. Însă politicienii locali susțin că realizarea proiectului este cea mai bună soluție pentru Cluj. Și aceasta în condițiile în care până în 2050, probabil, populația orașului și a zonei metropolitane va trece de un milion de locuitori.

Ascultă AICI corespondența de la Cluj-Napoca