Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Elevii ar putea sta mai puţine ore la şcoală. Expertă: Proiectul lui Liviu Pop, imposibil de aplicat

elevi_ore_scoala_experta_proiect_imposibil_aplicat.jpg

Vor sta elevii mai puţine ore la şcoală? (Foto: RFI/Cosmin Ruscior)
Vor sta elevii mai puţine ore la şcoală? (Foto: RFI/Cosmin Ruscior)

Un proiect propus de fostul ministru al Educaţiei Liviu Pop reduce drastic numărul orelor la clasele I–VIII. Iniţiativa va fi imposibil de pus în practică, spune la RFI preşedinta Coaliţiei pentru Educaţie, Daniela Vişoianu.

Concret, elevii de la clasa pregătitoare şi până în clasa a IV-a ar urma să aibă cel mult 20 de ore pe săptămână, faţă de nivelul maxim de 22 din prezent.

De partea lor, elevii din clasele superioare vor sta în medie 25 de ore la şcoală, faţă de un nivel maxim de 34 de ore pe săptămână.

Iniţiativa a primit votul comisiei de specialitate din Senat, nefiind încă votată de plen.

Proiectul senatorului PSD Liviu Pop va fi însă imposibil de pus în practică, spune preşedinta Coaliţiei pentru Educaţie, Daniela Vişoianu: „E imposibil de aplicat, pentru că asta ar presupune ca şcoala românească să treacă la transdisciplinaritate. Asta ar însemna ca un profesor să ştie să predea lucrurile integrat şi eventual să aibă două-trei specializări. Pentru România e deja foarte-foarte scump să pregătim profesori cu o singură specializare. Dacă ei nu au învăţat niciodată ca profesori în formarea iniţială sau în formarea continuă să predea lucrurile transdisciplinar, asta înseamnă da, foarte bine, nu mai facem o oră de Fizică, una de Chimie, una de Biologie, facem două ore de ştiinţe, integrat, conectate cu realitatea, pentru că viaţa nu e pe discipline, viaţa e un tot, lucrurile sunt integrate”.

Daniela Vişoianu se întreabă „cum o să-i transformăm peste an pe profesori, care au nevoie de a doua şi a treia specializare recunoscută? Întreg sistemul de educaţie trebuie să se reajusteze. Sunt profesori care au Fizică principal major şi Chimie minor şi nu pot să predea Chimie, pentru că nu au susţinut echivalări didactice sau tot sistemul de management al carierei didactice pentru a doua specializare”.

„Mi se pare curios că domnul Pop, care reprezintă PSD-ul, care este la guvernare deja de doi ani de zile, care a fost în poziţia de ministru, intervine asupra planurilor-cadru în momentul în care a ajuns preşedintele comisiei de la Senat (...). A doua discuţie, mult mai importantă: discuţia despre şcoala românească nu e despre câte ore stă copilul la şcoală, ci ce calitate a serviciului de educaţie publică accesează”, declară preşedinta Coaliţiei pentru Educaţie.

Daniela Vişoianu, despre reducerea numărului de ore pentru elevi la şcoală
685