Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Proiect PMB: Transport gratuit pentru însoțitorii pensionarilor și elevi

Primăria Capitalei propune transport gratuit pentru toți elevii dar și pentru însoțitorii pensionarilor. Propunerea se regăsește în două proiecte ce urmează a fi dezbătute în ședința din 12 decembrie a Consiliului General al Municipiului București.

Primăria expune mai multe motive pentru care persoanele vârstnice au nevoie de însoțitor. În cadrul Raportului de specialitate care însoțește proiectul se vorbește, printre altele, de condițiile de accesibilitate la sistemul de transport public în București care “lasă în continuare de dorit”. Un alt impediment este “starea deosebit de proastă a stațiilor de tramvai, troleibuz și autobuz care îngreunează accesul persoanelor vârstnice în vehiculele de transport”." Însoţitorul beneficiază de transport gratuit doar dacă pensionarul pe care îl însoţeşte are vârsta minim de 63 de ani în cazul femeilor şi 65 de ani în cazul bărbaţilor şi deţine un card de transport destinat călătoriilor cu însoţitor”, se arată în proiectul care va fi discutat la şedinţa de miercuri a Consiliului General al Municipiului Bucureşti(CGMB).

Potrivit sursei citate, datele prezentate de Institutul Naţional de Statistică arată că în Municipiului Bucureşti numărul mediu al pensionarilor era, în 2017, 484.450 pensionari, din care un număr de 58.802 pensionari sunt beneficiari ai pensiilor de invaliditate şi deţin conform legii carduri şi facilităţi de transport. „Ţinând cont de necesităţile de deplasare a persoanelor vârstnice pentru aprovizionarea cu alimente şi bunuri de consum generale, procurarea de medicamente, efectuarea de vizite medicale pentru consultaţii pentru acordarea de reţete compensate şi obţinerea de trimiteri la laboratoarele de analize (...) este necesar ca aceste persoane vulnerabile care au o mobilitate redusă datorită vârstei şi a diferitelor afecţiuni medicale este necesar ca aceste persoane să efectueaza aceste deplasări cu un însoţitor”, mai prevede proiectul.

Citeste mai mult: adev.ro/pjd7xu

Potrivit sursei citate, datele prezentate de Institutul Naţional de Statistică arată că în Municipiului Bucureşti numărul mediu al pensionarilor era, în 2017, 484.450 pensionari, din care un număr de 58.802 pensionari sunt beneficiari ai pensiilor de invaliditate şi deţin conform legii carduri şi facilităţi de transport. „Ţinând cont de necesităţile de deplasare a persoanelor vârstnice pentru aprovizionarea cu alimente şi bunuri de consum generale, procurarea de medicamente, efectuarea de vizite medicale pentru consultaţii pentru acordarea de reţete compensate şi obţinerea de trimiteri la laboratoarele de analize (...) este necesar ca aceste persoane vulnerabile care au o mobilitate redusă datorită vârstei şi a diferitelor afecţiuni medicale este necesar ca aceste persoane să efectueaza aceste deplasări cu un însoţitor”, mai prevede proiectul.

Citeste mai mult: adev.ro/pjd7xu

Potrivit proiectului, datele prezentate de Institutul Naţional de Statistică arată că în Municipiului Bucureşti numărul mediu al pensionarilor era, în 2017, 484.450 pensionari, din care un număr de 58.802 pensionari sunt beneficiari ai pensiilor de invaliditate şi deţin conform legii carduri şi facilităţi de transport. „Ţinând cont de necesităţile de deplasare a persoanelor vârstnice pentru aprovizionarea cu alimente şi bunuri de consum generale, procurarea de medicamente, efectuarea de vizite medicale pentru consultaţii pentru acordarea de reţete compensate şi obţinerea de trimiteri la laboratoarele de analize (...) este necesar ca aceste persoane vulnerabile care au o mobilitate redusă datorită vârstei şi a diferitelor afecţiuni medicale este necesar ca aceste persoane să efectueaza aceste deplasări cu un însoţitor”, mai prevede proiectul.

PMB mai vrea ca şi elevii din Bucureşti să călătorească gratuit cu transportul public.  „Se acordă gratuitate la transportul public local de călători pentru toţi elevii din învăţămîntul preuniversitar obligatoriu acreditat/autorizat care frecventează cursurile unei instituţii de învăţământ din municipiul Bucureşti, pe mijloacele de transport public de călători ale operatorilor de transport ce prestează servicii de transport pe raza teritorială a Municipiului Bucureşti”, se arată în proiect.

ȚPimăria nu a făcut nimic pe partea de accesibilizare dar iată dă cumva bani direct cetățenilor. Este cumva filosofia de administrare a Bucureștiului în momentul de față. Din păcate, în lipsa unor proiecte sustenabile care chiar să ducă la creșterea calității vieții, actuala majoritate din Consiliul General și primarul Capitalei preferă  această  <<voucheriada>>”, spune la RFI, Irina Zamfirescu, activistă pentru drepturile omului și pentru comunitate de la organizația Active Watch. Potrivit acesteia, subvenția ar trebui îndreptată, mai degrabă, îndreptată către categorii vulnerabile social, persoane care nu își permit costul unei călătorii, în cazul de față. " Pentru STB (fostă RATB) acum nu există niciun criteriu social de acordare a subvențiilor. De exemplu, o persoană care are venitul minim garantat, pentru care se prețul transportului se resimte când vine vorba de cheltuieli lunare nu există această subvenție", explică Irina Zamfirescu. 

ASCULTĂ AICI INTERVIUL INTEGRAL:



(fostă RATB),

Citeste mai mult: adev.ro/pjd7xu

390