
Social
De ce se prăbușește Boeing 737 MAX? Compania recomandă oprirea la sol a flotei internaționale
boeing-737.jpg

În România, TAROM și Blue Air au în plan achiționarea acestui model. Boring va suferi pierderi masive, dar va remedia problema și își va recâștiga credibilitatea. În ultimă instanță, decizia de achiziție aparține companiilor , explică Nicolae Demetriade, fost șef la TAROM:
Oricărui avion care iese de pe poarta fabricii i se fac toate testele necesare. Dar nu e exclusă posibilitatea apariției unor defecțiuni la sistemele computerizate, la softuri, care să genereze unele deficiențe. Deficiențe de pilotaj. Probabil că acestea n-au fost comunicate exact de către constructor sau nu s-au făcut școlarizări pe această temă. (...) E greu ca noi din afara zonei de navigație să facem comentarii. Știm doar ce s-a declarat oficial. Probabil că într-un timp destul de scurt se vor remedia defecțiunile. (...) Sunt sigur că ceea ce s-a întâmpla va afecta serios din punct de vedere financiar compania în cauză. (...) Nu poate fi vorba de marginea prăpastiei, chiar dacă au scăzut acțiunile la Bursă. Au și alte programe cu guvernul american. Dacă va fi necesar, guvernul american îi va sprijini consistent. (...) Avionul, după ce i se va schimba softul respectiv, va putea fi folosit în continuare foarte bine. Nici TAROM și nici Blue Air nu cred că trebuie să-și facă mari proboleme. Au și opțiunea să schimbe, spre alt tip de avion.