Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Boeing plătește 50 de milioane de dolari despăgubiri pentru 346 de familii îndoliate

boeing_737_max.jpg

Boeing plătește 50 de milioane de dolari despăgubiri pentru 346 de familii îndoliate. Compania susține că banii nu au legătură cu rezultatul proceselor intentate companiei.
Image source: 
Wikipedia

Boeing va plăti jumătate dintr-un fond de 100 de milioane de dolari, creat după prăbuşirea a două avioane 737 MAX, familiilor victimelor şi a angajat un reputat expert american în domeniul compensaţiilor pentru a coordona alocarea banilor. Anunţul a avut loc cu câteva minute înainte de audierea în Camera Reprezentanţilor a lui Paul Njoroge, care în urma prăbuşirii unui avion 737 MAX al companiei Ethiopian Air, în luna martie, şi-a pierdut soţia, cei trei copii, şi soacra. Boeing a arătat că banii distribuiţi prin acest fond nu au legătură cu rezultatul proceselor intentate companiei.

Expertul Ken Feinberg, angajat de Boeing, a administrat numeroase fonduri de compensaţii, între care cel pentru victimele atentatelor din 11 septembrie 2001 din Statele Unite, deversarea de petrol de la platforma Deepwater Horizon din 2010, accidentele provocate de o defecţiune la cheia de contact în cazul unor automobile General Motors şi numeroase atacuri armate produse în şcoli.

Aeronavele 737 MAX, care sunt cel mai bine vândut model al Boeing, au fost consemnate la sol în luna martie, în urma prăbuşirii avionului companiei Ethiopian Airlines, după un accident similar produs în octombrie anul trecut în Indonezia. Cele două prăbuşiri au provocat moartea a 346 de oameni.

Paul Njoroge, s-a născut în Kenya dar trăieşte în Canada, a spus că Boeing ”a acuzat piloţii nevinovaţi, care nu au ştiut şi nu li s-a dat nicio informaţie referitoare la sistemul defect MCAS care poate să treacă peste acţiunile piloţilor”. Bărbatul de 35 de ani a spus într-o subcomisie a Camerei Reprezentanţilor că ”încă are coşmaruri despre cum copiii lui se agaţă plângând de mama lor” în timpul zborului fatal.

Boeing nu a răspuns la întrebările exprimate de Njoroge dar a afirmat într-un comunicat: ”regretăm sincer pierderea de vieţi din ambele accidente şi ne pare rău cu adevărat de impactul asupra familiilor şi apropiaţilor celor aflaţi la bord”.

Un oficial al Boeing a declarat luna trecută că, după apariţia unui nou defect software, compania nu va efectua o actualizare a sofware-ului MCAS şi o revizuire a trainingului până în septembrie, ceea ce înseamnă că avioanele nu vor fi puse în circulaţie înainte de luna noiembrie cel mai devreme. Companiile aeriene americane au anulat zboruri până la începutul lui noiembrie, ca rezultat al consemnării avioanelor 737 MAX.

Administratorul în exerciţiu al Federaţiei Federale pentru Aviaţie, Dan Elwell, a declarat că agenţia a realizat numeroase progrese de la consemnarea avioanelor.

“Am descoperit unele anomalii şi am cerut Boeing să le elimine”, a spus oficialul, refuzând să ofere un termen pentru revenirea avionului în serviciu. “737 MAX nu va zbura până nu va trece printr-o evaluare intensă”, a adăugat Elwell..

Boeing a anunţat pe 3 iulie că va oferi 100 de milioane de dolari, pe parcursul mai multor ani, autorităţilor locale şi organizaţiilor non-profit, pentru a ajuta familiile şi comunităţilor afectate de prăbuşirile din Indonezia şi Ethiopia. Între timp, s-a răzgândit. Jumătate din sumă va fi plătită familiilor victimelor, iar cealaltă jumătate va fi alocată proiectelor guvernamentale şi comunitare..

Boeing a reiterat miercuri că banii distribuiţi prin acest fond nu au legătură cu rezultatul proceselor. Compania este ţinta unei serii de procese intentate de familiile victimelor ambelor prăbuşiri.