Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Platforma informatică a asigurărilor de sănătate, nefuncțională de 33 de zile

Sunt 33 de zile de când PIAS - Platforma informatică de asigurări de sănătate este indisponibilă. Mai exact de la 1 iulie. Într-un comunicat dat publicității pe 10 iulie, Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate recunoaște că platforma nu este funcțională din data de 5 iulie, iar pentru anumite servicii medicale chiar de dinainte de această dată.

Au fost două zile, la începutul acestei săptămâni, în care platforma informatică a funcționat temporar. O parte din medicii de famliei au în continuare probleme cu raportarea serviciilor medicale efectuate în luna iunie, care nu s-a putut face peste tot. Asta înseamnă că serviciile respective nu au fost facturate iar medicii rămân fără bani pentru cabinet și angajați, spune la RFI, Sandra Alexiu, medic de familie și președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov.  Potrivit acesteia, de la 1 august, a început nebunia raportării serviciilor medicale pentru luna iulie. Medicii nu știu dacă serviciile medicale care nu au putut fi validate vor fi luate în calcul și plătite.

“CNAS nu a dat până acum un comunicat  în care să declare că avaria a fost oprită. Vreau să vă spun că m-am străduit să fac raportarea și a fost imposibil. Și nici n-am putut să facturez serviciile pentru că nu pot trimite factura în sistemul informatic, la ora asta nu merge. CNAS  a dat un comunicat în care a spus că încă se lucrează la proceduri, au ridicat filtrele încât s-au putut valida majoritatea serviciilor din urmă, pentru că asta era problema noastră, nu se puteau valida, nu puteam raporta. ", explică dr. Sandra Alexiu.

ASCULTĂ AICI INTERVIUL INTEGRAL: