Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Avocatul Poporului cere măsuri pentru siguranța în trafic. AVAC: Infrastructura rutieră e la pământ

Avocatul Poporului cere radare fixe pe șosele, montarea de separatoare de sens, dar și supravegherea non-stop a traficului rutier cu camere video. Renate Weber solicită și introducerea educației rutiere în programa școlară. Măsurile au în vedere reducerea numărului de accidente grave de circulație, România situându-se pe primul loc în Europa la numărul de accidente de circulație grave. "Astfel de măsuri sunt solicitate de noi de ani de zile",  spune la RFI, Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație .

Urmare a apariției unor statistici potrivit cărora România este pe primul loc în Europa la numărul de accidente de circulație grave, Avocatul Poporului a emis o serie de Recomandări autorităților centrale: montarea de parapeți în zonele abrupte;  repararea urgență a drumurilor, pasajelor rutiere, podurilor și viaductelor aflate în stare de degradare; montarea de separatoare de sens, în special în curbe și în zonele în care se pot atinge viteze mari; montarea de radare fixe între localități și la intrarea în localități, mai ales pe drumurile cu circulație intensă și pe autostrăzi; dublarea semnelor de circulație, prin practicarea de marcaje rutiere vizibile pe carosabil; identificarea rapidă a unor soluții pentru descongestionarea traficului în zonele în care acesta se blochează în mod frecvent. Totodată, Ministerul Educației va trebui să asigure, prin programa școlară, educația rutieră a preșcolarilor și elevilor din învățământul preuniversitar.

"Dacă noi, în continuare, cu o legislație veche de 20 de ani, care nici asta nu se aplică, vrem să controlăm traficul rutier, suntem în eroare. Este evident că avem nevoie de creșterea capacității de supraveghere a traficului rutier iar acest lucru, în niciun caz, nu se poate face prin dublarea sau triplarea numărului de agenți, ci prin  introducerea sistemelor moderne de supraveghere a traficului", explică președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație, Cătălin Codescu.

Potrivit acestuia, sunt multe carențe..."Toate trebuie puse într-o ecuație, trebuie gândită o strategie care să atingă și să implice toate autoritățile care au legătură cu traficul rutier, cu siguranța rutieră și abia atunci să sperăm că lucrurile se vor îndrepta.Vorbim de o strategie rutieră pentru că schimbarea legislației poate rezolva întreaga complexitatea a problemei. Trebuie să vorbim de educație rutieră, de implicarea administratorilor drumurilor publice, pentru că infrastructura rutieră este la pământ, atât din punct de vedere al capacității de preluare a fluxului de vehicule, cât și din punct devedere al calității infrastructurii rutiere. Mă refer la elementele de semnalizare. nu există marcaje, indicatoare lipsă care, evident, reprezintă factori de risc pentru siguranța rutieră", mai spune Cătălin Codescu. 

ASCULTĂ AICI INTERVIUL INTEGRAL: