
Social
Cum recunoști un fast-food cu probleme de igienă? ”Consumatorii nu pot sări tejgheaua, să controleze ei”
cum_recunosti_fast_food_probleme_igiena.jpg

Inspectorii ANPC au descoperit în fast-food-urile respective din Sun Plaza alimente expirate, produse depozitate la temperaturi prea mari, pereți plini de grăsime și hote murdare.
Responsabilii centrului comercial bucureștean au transmis ulterior într-un comunicat că problemele identificate de inspectori au fost remediate.
Sorin Mierlea, președintele InfoCons, organizație neguvernamentală de protecție a consumatorului, spune la RFI că nu sunt foarte multe lucruri pe care le pot face clienții restaurantelor pentru a se proteja în asemenea cazuri: ”Din păcate, în calitatea noastră de consumatori, nu putem să sărim tejgheaua, să intrăm în spatele restaurantului, să vedem cum se prepară sau să avem la noi termometre sau să facem anumite controale, ca să vedem dacă mâncarea este conformă sau nu. Din această perspectivă, fiecare dintre noi plătim taxe și impozite și am angajat reprezentanți ai statului, care să facă acest lucru în locul nostru și mai ales pentru noi”.
Cum ne putem proteja? ”Doar să solicităm un bon fiscal, să-l păstrăm pentru a ne reclama drepturile, dacă sunt încălcate, iar cum este această speță, în care președintele Autorității mi-a spus că au fost ținuți în brațe de anumiți comisari de Protecția Consumatorilor, care făceau un fel de taxe de protecție cu astfel de magazine, aici nu este o problemă doar de corupție, o problemă doar de șpagă, ci faptul că acele unități vindeau produse care erau neconforme sau puteau pune în pericol sănătatea, aici este o problemă mult mai gravă”, declară Sorin Mierlea.
Interviul integral cu șeful InfoCons: