Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Franța: Modificări în Codul Rutier pentru trotinetele electrice

troti.jpg

Image source: 
http://www.leparisien.fr

În Franța Ministerul Transporturilor și Ministerul de Interne au decis să reglementeze circulația cu trotinetele electrice, introducând reguli clare în Codul Rutier. Decretul a fost publicat vineri și prevede în principal limitarea vitezei la 25 km/oră, vârsta minimă a celor care le utilizează (12 ani), interzicerea folosirii căștilor audio și a circulației pe trotuar, anunță Secretariatul de Stat pentru Transporturi, potrivit leparisien.fr.

Sunt vizate trotinetele electrice, dar și hoverboard-urile și uniciclurile (dispozitive electrice cu o roată) definite ca ”dispozitive de mișcare personală motorizate”.

Potrivit noilor reglementări trotinetele și celelalte dispozitive reglementate pot circula pe benzi pentru biciclete și drumurile publice unde viteza permisă este de maximum 50 km / h. Circulația pe trotuare se penalizează cu amendă de 135 €. Primăriile pot face propriul regulament și pot permite circulația pe trotuarele suficient de largi.

Parcarea este permisă pe trotuar cu condiția să nu deranjeze pietonii. Primarii pot aplica însă reguli mai stricte, la nivel local. Primăria Parisului a interzis deja în această vară circulația trotinetelor electrice pe trotuare, iar parcarea acestora este strict interzisă pe zonele pietonale și pe carosabil "cu excepția spațiilor marcate dedicate parcării cu plată și parcării dispozitivelor motorizate pe două roți".

Trotinetele electrice și celelalte dispozitive reglementate trebuie să fie echipate cu lumini față și spate, catadioptrii și un claxon. Purtarea vestei reflectorizante (noaptea sau când este vizibilitate redusă) și casca nu sunt însă obligatorii în oraș, ci doar în afara acestuia.

 

Cum arată situația în București

Numărul trotinetelor electrice din București a crescut în ultimele luni, după ce Primăria Capitalei a dat 30.000 de vouchere de 500 de lei pentru achiziția de trotinete electrice/biciclete, dar și după intrarea companiilor de închiriere Lime, Flow și Wolf-e pe piața din București, potrivit Hotnews. În plus, pentru a scăpa de aglomerația din trafic, tot mai mulți bucureșteni aleg să investească banii în așa ceva. Deși este un mijloc de transport rapid și nepoluant, potrivit pentru traficul infernal din oraș, apariția unui număr atât de mare de trotinete electrice într-un timp scurt a generat perturbări, așa cum s-a întâmplat și în alte orașe din Europa.

În absența pistelor pentru biciclete și a reglementărilor, trotinetiștii merg pe trotuar, iar pietonii reclamă că au viteză mare și sunt neatenți. O altă parte merg pe carosabil, însă de multe ori nu cunosc regulile de circulație și nu poartă cască, ceea ce îi pune în pericol și nemulțumește șoferii. Nici șoferii nu sunt atenți la trotinetiși și nu respectă regulile de circulație.

La finalul lunii iunie, a fost depus la Camera Deputaților un proiect de lege care să reglementeze domeniul, însă procedurile se prelungesc.

Primăria Capitalei a anunțat că în viitorul apropiat va organiza o serie de dezbateri, alături de reprezentanți ai autorității locale, ai Poliției Rutiere, ai ONG-urilor și asociațiilor care au ca domeniu mobilitatea, pentru elaborarea unui regulament care să faciliteze acest mod de deplasare prin oraș.