Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Amenzi uriașe pentru șoferii de ridesharing prinși fără autorizație

uber1.jpg

Uber Londra
Șoferii de ridesharing trebuie să aibă avizul tehnic de la Ministerul Comunicaţiilor, atestat de şofer de la Autoritatea Rutieră, cel puțin 2 ani de experiență la volan și vârsta de peste 21 de ani
Image source: 
http://news.sky.com

De astăzi, avem în vigoare noi reglementări cu privire la serviciile ”ridesharing”. Șoferii care lucrează cu aplicaţiile de "ridesharing" trebuie să obţină mai multe avize şi certificate pentru a-şi putea continua activitatea. În caz contrar, riscă amenzi usturătoare. Reprezentanții companiilor de transport alternativ se așteaptă la o reducere a numărului șoferilor, însă dau asigurări clienților că tarifele nu vor crește.

”Ne așteptăm să vedem o scădere într-adevăr. Până la data de 1 februrie nu toți transportatorii au reușit să-și obțină toate documentele. În acest moment avem undeva la 60% de șoferi autorizați pe aplicație”, a declarat pentru MEDIAFAX Anca Gherle, purtător de cuvânt al unei companii de ridesharing. Ea a mai precizat că Autoritatea Română Rutieră vine în ajutorul celor care nu au documentația completă. Concret, la nivelul instituției a fost creată o celulă de criză pentru această perioadă unde se procesează mult mai rapid cererile lor.

Șoferii trebuie să aibă avizul tehnic de la Ministerul Comunicaţiilor, atestat de şofer de la Autoritatea Rutieră, iar pe lângă acestea, mai au nevoie de cel puțin 2 ani de experiență la volan și vârsta de peste 21 de ani. În plus, pentru serviciile digitale de ridesharing mașinile acceptate pot avea o vechime de până la 15 ani.

Legea privind transportul alternativ a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis în noiembrie 2019. O reglementare introdusă de parlamentari amâna intrarea în vigoare a acestor prevederi până la 1 februarie, pentru a permite companiilor de transport alternativ să obțină toate documentele și avizele necesare pentru a funcționa legal.

Ce riscă firmele de sharing

Potrivit OUG 49/2019, operatorul platformei digitale poate fi sancționat cu amendă de la 5.000 lei la 15.000 lei în cazul în care nu respectă noile reguli impuse, sau cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei în cazul în care intermedierea transportului alternativ de către operatorul platformei digitale se face prin acceptarea și acordarea accesului la platforma digitală al unui autoturism pentru care nu s-a eliberat copie conformă a autorizației de transport alternativ sau aceasta are valabilitatea depășită.

 

Ce riscă șoferii

Șoferii riscă amenzi cuprinse între 1.000 lei la 5.000 lei pentru următoarele fapte:

  • efectuarea unei curse fără deținerea unui certificat de atestare profesională;
  • lipsa de la bordul autoturismului, în timpul efectuării transportului alternativ, a ecusoanelor pentru transportul alternativ.
  • în cazul în care operatorul de transport alternativ efectuează o cursă fără deținerea unui certificat de atestare profesională, odată cu aplicarea sancțiunii contravenționale se suspendă dreptul de utilizare a autoturismului respectiv pentru o perioadă de 6 luni.