
Social
Misterul apetitului pentru hârtia igienică. Experții caută explicații (AFP)
default.png

În esență, spun experții, este vorba de ”teoria jocului”: dacă oamenii cumpără doar ce au nevoie, nu sunt probleme. Dacă unii oameni însă încep să cumpere pe fond de panică, cel mai bine pentru tine este să faci la fel, ca să nu rămâi fără.
Dar asta nu explică totul. Hârtia igienică nu te protejează de infecție și, în plus, nu s-a constatat un fenomen similar în cazul conservelor, de exemplu, ceea ce ar fi fost mult mai plauzibil. E vorba, desigur, de altceva.
”Este posibil să fie vorba de un efect al imaginilor cu cozile din supermarketuri, distribuite masiv în social media, în care sulurile de hârtie igienică ies în evidență, fiind voluminoase și atunci oamenii le asociază cu sentimentul de siguranță. Oamenii simt nevoia să facă mai mult pentru siguranța lor, spălatul pe mâini și auto-izolarea nu sunt suficiente pentru ei.”, spune Steven Taylor, profesor de psihiatrie la Universitatea British Columbia, autor al volumului "The Psychology of Pandemics".
La rândul lor, economiștii vorbesc despre așa numita ”Teorie a riscului 0”. ”Părerea mea e că oamenii vor să se simtă siguri fără să cheltuie mult. Așa că se duc și cumpără un lucru ieftin, pe care-l pot stoca și despre care știu sigur că oricum îl vor consuma”, spune Farasat Bokhari, economist la University of East Anglia.
Articolul integral aici