Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Coronavirus: UE coordonează repatrierile și transporturile prioritare

soins-intensifs_header_750_415_crop.jpg

Alte 31 de noi cazuri de coronavirus au fost confirmate în România în ultimele 24 de ore. Bilanțul îmbolnăvirilor a ajuns la 308
Alte 31 de noi cazuri de coronavirus au fost confirmate în România în ultimele 24 de ore. Bilanțul îmbolnăvirilor a ajuns la 308
Image source: 
CHU Saint-Pierre, Bruxelles

Comisia Europeană a anunțat vineri 20 martie că asigură coordonarea repatrierilor în UE în funcție de cererile făcute de statele membre. La fel, se încearcă coordonarea instalării benzilor de circulație rapidă pentru transportul echipamentelor medicale. 

Pâna acum la Bruxelles au fost primite 27 de cereri de repatriere din partea Germaniei, 2 din partea Austriei si o cerere din partea Belgiei. Coordonarea asigurată de Comisia Europeană trece prin coordonarea consulară. 

Privind controlul frontierelor interne ale spațiului Schengen introduse de zece state membre, Comisia lucrează mai departe la instalarea benzilor rapide de circulație pentru ca echipamentele medicale să nu fie blocate în vamă. 

Prioritate în aceste cazuri trebuie să aibă și alte bunuri esențiale activității economice. 

Problema transportului echipamentelor medicale este însă secundară întrucât echipamentul ca atare lipsește de pe piață. De aceea, în paralel  UE a lansat o licitație pentru achiziționarea de ventilatoare și măștilor necesare acum spitalelor europene unde numărul acestora a devenit repede insuficient. 

Spitalul universitar Saint-Pierre din Bruxelles, centru de referință belgian pentru Coronavirus, a lansat zilele trecute un apel catre populație rugată să doneze fonduri pentru echipamente. 

Apelul a fost criticat de multi care nu înțeleg de ce statul belgian sau UE nu pot interveni rapid pentru ameliorarea situației.

Licitația lansată de UE riscă să fie un proces lung întrucât nu sunt la această oră pe piață suficiente ventilatoare care pot fi vândute statelor membre. Unele țări s-au gândit să schimbe profilul industriei de mașini pentru a produce ventilatoare, dar acestea nu au acum toate omologările necesare. 

Intre timp, Comisia Europeană se străduiește zilnic să păstreze aparențele unei coordonări europene, în timp ce statele membre dau din ce în ce mai puțină dovadă de solidaritate în cursul acestei crize fără precedent.