Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


COVID-19 | Europa, în carantină. Ce cumpără europenii în această perioadă

Mandarinele la plasă sunt la mare căutare în Italia, francezii fac stocuri de cârnați de pui, în timp ce bitanicii își pun la păstrare carne la conservă, arată datele privind obiceiurile alimentare ale europenilor, potrivit Politico.eu.

Criza provocată de noul coronavirus nu a schimbat doar obiceiurile sociale și de muncă ale europenilor, ci și modul în care mănâncă și lucrurile pe care le cumpără cu prioritate.

Astfel, în primele săptămâni ale lunii martie, în Italia, Franța și Regatul Unit au crescut dramatic cheltuielile  alocate mâncării. Oamenii cheltuie mai mult în supermarketuri decât înainte de criză, după închiderea restaurantelor, evitând însă   anumite alimente considerate specialități, după cum arată datele privind vânzările obinute de Politico.eu

De exemplu, în prima săptămână a lunii martie, în toate cele trei țări au crescut vânzările la produsele din hârtie, de îngrijire medicală și alimentele ambalate. Dacă în Franța și Italia au scăzut vânzările la cosmetice, în U.K. și Italia au cheltuit mai puțin pe produse clasificate ca “mărfuri de uz general”.

Ce provizii se fac în Italia, Franța și U.K.

Astfel, în prima săptămâna din luna martie comparativ cu aceeași săptămână din 2019, italienii au cheltuit cel mai mult pe alcool sanitar, șervețele , produse farmaceutice, mănuși și mandarine.

În Franța se caută accesorii farmaceutice, săpun, mănuși de curățenie, cârnați de pasăre, paste și orez.

În Regatul Unit, cele mai vândute produse sunt cele de curățenie, produse de îngrijire personal, șervețele faciale, hârtia igienică, carnea la conservă  și vitaminele

Această schimbare de obiceiuri pune o presiune enormă pe lanțurile de furnizare, fapt care nu putea să le scape politicienilor. Săptămâna trecută, miniștrii pentru Agricultură din Uniunea Europeană au discutat dacă este nevoie să adapteze politicile la ceea ce, numesc aceștia, ”schimbări majore în tiparele de consum”.