
Social
Ștefan Vlaston: Cine mizează prea mult pe cursurile online se păcălește
Elevi scoli redeschise oricum.jpg

Ștefan Vlaston spune că ”nu exista o soluție mai bună, având în vedere că amânarea deschiderii școlii până la 1 iunie sau la 15 iunie tot nu rezolva mare lucru, pentru că începea vacanța elevilor și e foarte greu să-i ții la școală în iulie-august, când e și foarte cald și poate părinții și copiii lor își mai programează oarece concedii. Acuma, faptul că s-a pierdut materia pe semestrul II nu e o mare nenorocire, pentru că știm foarte bine că materia este stufoasă, încărcată, teoretizată, mult prea multă pentru elevi. Așa că ea poate fi recuperată în toamnă, mai ales dacă școlile ar începe la 1 septembrie, ceea ce și bănuiesc că se va întâmpla și primele două-trei săptămâni, patru să zicem, vor fi consacrate recuperării, dar în mod esențializat, esențializării predării materiei pierdute pe semestrul II”.
Expertul atrage atenția că există unele probleme legate de sistemul de învățământ online: ”Acest sistem este încă la început și cine mizează prea mult pe acest sistem se păcălește, pentru că nu foarte mulți elevi au acces la tehnologia necesară, îți trebuie laptop, chiar imprimantă, că doar nu o să înveți carte cu ochii în telefon. Eu apreciez între 25% și 35% doar elevii care își pot permite astfel de infrastructură deosebită în materie de învățământ online. În mediul rural nu există așa ceva, probabil că în unele zone nici nu funcționează internetul. În plus, nu cred că sunt foarte mulți profesori, tot 30%-40%, acei profesori pregătiți să folosească sistemele astea electronice de ultimă generație”.