Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Noi măsuri de călătorie în ridesharing. Ce trebuie să știi dacă iei un Uber după 15 mai?

Condiții speciale de transport, în următoarea perioadă, pentru ridesharing. Uber anunță că lansează funcția de verificare a măștii de protecție, ca parte dintr-o nouă serie de măsuri pentru siguranță. ”Și pasagerii vor fi obligați să poarte masca de protecție”, spune, la RFI, managerul general al Uber România, Nicoleta Schroeder. Ea mai dezvăluie că toate mașinile vor fi echipate cu un paravan de protecție, amplasat între șofer și pasager.

Uber anunță că lansează funcția de verificare a măștii de protecție, ca parte dintr-o nouă serie de măsuri pentru siguranță. Șoferilor li se va cere să își facă un selfie pentru a confirma că poartă o mască de protecție sau că își acoperă fața.

Măsurile de siguranță pe care compania le ia în România includ și panouri separatoare instalate gratuit în mașini, o listă de măsuri pe care atât utilizatorii, cât și șoferii trebuie să le respecte în timpul cursei, materiale cu informații despre siguranță amplasate în mașini și echipament de protecție pentru șoferi.

Cei care nu respectă această măsură nu se vor putea conecta și nu vor putea utiliza aplicația. În plus, aceștia vor fi rugați să confirme că au luat măsuri suplimentare de siguranță, cum ar fi dezinfectarea mașinilor în mod regulat, sau oferirea de dezinfectant pentru mâini călătorilor.

Călătorii vor primi în aplicație notificări referitoare la siguranță, înainte de începerea unei curse. Aceștia vor fi rugați să confirme că au luat câteva măsuri cheie recomandate de autoritățile de sănătate publică, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în mașină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei și deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilația.

Aceste noi măsuri de siguranță vor fi introduse începând de luni, 18 mai, și vor rămâne în vigoare până la finalul lunii iunie, când vor fi revizuite conform următoarelor recomandări oficiale de sănătate.

Ascultă:

Lista completă a măsurilor pentru siguranță luate de Uber în România:

- Panouri de protecție în mașini: Uber lucrează cu un partener local din București, pentru a echipa majoritatea șoferilor activi din România cu panouri separatoare pe parcursul următoarelor săptămâni. Acestea vor ajuta la păstrarea unei distanțe sigure în mașină, între șoferi și călători. Uber va acoperi costurile pentru mii de astfel de panouri, astfel încât cea mai mare parte a șoferilor să primească unul în mod gratuit în următoarele săptămâni.

- Broșuri cu informații despre siguranța în timpul epidemiei COVID: Broșurile cu astfel de informații vor fi amplasate în mașini, pentru a-i informa pe utilizatori și a le aminti de instrucțiunile pentru siguranță.

- Produse dezinfectante: În ultimele săptămâni, șoferii au primit sute de produse dezinfectante din partea Uber, în mod gratuit. În total, Uber le va oferi acestora peste 3.000 de astfel de produse în următoarele săptămâni.

- Listă cu măsuri de siguranță pentru șoferi: Șoferilor li se va cere să confirme că au luat măsuri de siguranță și să treacă printr-o verificare în aplicație a utilizării măștii de protecție.

- Listă cu măsuri de siguranță pentru utilizatori: Utilizatorilor li se va cere să confirme că au luat câteva măsuri cheie recomandate de autoritățile de sănătate publică, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în mașină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei și deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilația.

- Anularea curselor în mod gratuit, din motive de siguranță: Șoferii pot alege să refuze o cursă dacă utilizatorul nu poartă o mască de protecție sau nu își acoperă fața. Călătorii pot face același lucru, fără taxe în plus. Anularea curselor se poate face doar din motive de siguranță; Ghidul Comunității Uber interzice discriminarea bazată pe culoarea pielii, naționalitate sau de orice altă natură.

- Un nou sistem de feedback pentru igienă și sănătate: Vor fi adăugate noi opțiuni de feedback în aplicație, inclusiv pentru cazurile în care un șofer sau utilizator nu poartă mască de protecție. Utilizatorii care încalcă noile reguli în mod frecvent riscă să aibă accesul blocat în aplicație.

- Materiale informative pentru siguranță: Alături de Organizația Mondială de Sănătate, Uber a realizat o serie de sfaturi și recomandări specifice pentru industria de ridesharing și de livrare de mâncare. Aceste materiale vor fi utilizate pentru a informa șoferii, curierii și restaurantele atunci când sunt semnalizate comportamente care pun în pericol siguranța.

- Asistență financiară: Șoferii și curieri diagnosticați cu COVID-19 sau care sunt obligați să se auto-izoleze vor primi asistență financiară de la Uber pentru până la 14 zile. În acest timp, ei nu se vor putea conecta în aplicația Uber.

La nivel global, Uber investește 50 de milioane de dolari pentru a se asigura că fiecare șofer și curier are acces la echipament de protecție și produse de curățenie și dezinfectante necesare pentru a lucra în siguranță pe platformă. Parte din această inițiativă, compania va achiziționa și distribui peste 7 milioane de măști și peste 350.000 de produse dezinfectante și de curățenie pentru șoferii și curierii din Europa.