Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Headhunter: Lupta pentru un job va fi mai dură decât până acum

madalina_uceanu_radu_badoiu_foto2.jpg

Mădălina Uceanu - headhunter și consilier de carieră
Image source: 
© Radu Badoiu

Roboții, asemănători celor cu care interacționăm când sunăm la bancă și cărora trebuie să le răspundem cu DA sau NU, sunt folosiți de unii angajatori mai ales pentru fazele eliminatorii ale procesului de recrutare. Mădălina Uceanu, headhunter și consultant de carieră, este de părere că această practică, deoamdată puțin răspândită, nu face altceva decât să adauge la stresul unui interviu. Ea îi avertizează pe angajatori să nu încerce să profite de criza COVID pentru a reduce bugetele de salarii pentru că decizia se va întoarce împotriva lor. "România este o piață unde nu sunt resurse umane suficiente."

Lupta pentru un job în România va fi mai dură decât până acum. Se va întâmpla din cauza creșterii cererii de locuri de muncă, spune Mădălina Uceanu, headhunter și consultant de carieră. Ea precizează însă că oamenii valoroși vor continua să se remarce, indiferent de numărul mare de candidați. Interviurile de angajare au fost adaptate la contextul pandemiei și s-au mutat în online. Roboții, asemănători celor cu care interacționăm când sunăm la bancă și cărora trebuie să le răspundem cu DA sau NU, sunt folosiți de unii angajatori mai ales pentru fazele eliminatorii ale procesului de recrutare. Ca în orice perioadă de criză salariile vor rămâne la același nivel sau chiar vor înregistra o mică scădere. Mădălina Uceanu îi avertizează pe angajatori să nu încerce să profite de această situație temporară pentru a reduce bugetele de salarii pentru că decizia se va întoarce împotriva lor. Criza se va termina, iar România este o piață unde nu sunt resurse umane suficiente, subliniază headhunter-ul.




Îndrăznesc să sper că angajatorii au înțelepciunea în acest moment să înțeleagă că toate aceste crize sunt temporare și că la un moment dat ei vor fi cei care vor avea mai multă nevoie de angajați decât angajații de joburi și atunci vor aborda lucrurile corect și în această perioadă. Mai ales că în ultimii ani de zile a fost destul de mult efort depus în zona campaniilor de Employer Branding care practic îți spun cine este angajatorul respectiv. Cumva a transmite acum un mesaj complet diferit de cel transmis în campaniile pe care le-au susținut până acum câteva luni ar fi o greșeală și de imagine și de poziționare și cu siguranță i-ar dezavantaja pe termen mediu-lung.

Criza va trece, cu siguranță, și lucrurile se vor întoarce. Noi rămânem în continuare o piață în care nu avem resurse suficiente și nu vin neapărat de pe băncile facultății numere mai mari de viitori angajați. Așa că trebuie să avem un pic grijă și de viitor.