Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


V.Barză: Renault a fost afectat de COVID, dar avea probleme mari și înainte

Criza COVID doar a accelerat ceea ce oricum s-ar fi întâmplat, iar anunțul de acum tot ar fi venit, doar că prin august pentru că grupul Renault avea probleme mari încă dinainte de pandemie. Vlad Barză, jurnalist Hotnews, spune că nu se așteaptă deocamdată la concedieri în România, dar avertizează că nu se știe ce se întâmplă peste un an sau doi.

Premierul Ludovic Orban spune că Renault nu va face concedieri și nici nu-și va restrânge activitatea în România. Declarația șefului guvernului vine în condițiile în care grupul francez a anunțat că se pregătește să facă 15.000 de concedieri la nivel global pentru a reduce cheltuielile cu 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani. Între măsuri se numără și suspendarea proiectelor în România și Maroc. Ludovic Orban a adăugat că problemele Grupului Renault nu sunt provocate de activitatea din România pe care premierul o socotește extrem de profitabilă.

Potrivit lui Vlad Barză, jurnalist Hotnews, criza COVID doar a accelerat ceea ce oricum s-ar fi întâmplat, iar anunțul de acum tot ar fi venit, doar că prin august pentru că grupul Renault avea probleme mari încă dinainte de pandemie. El nu se așteaptă deocamdată la concedieri în România, dar avertizează că nu se știe ce se întâmplă peste un an sau doi. În opinia lui Vlad Barză, probleme Renault sunt legate de design, prețuri și concurență:

Ei au spus acum că de la o capacitate a alianței de 4 milioane de mașini pe an vor ajunge la 3,3 milioane în 2022. Altfel, înainte, cu președintele Carlos Ghosn, de care știți că a fost uriașul scandal, că a fugit în Japonia, închisorea, el ar fi vrut să se ajungă la 5 milioane în 2024. Deci e uluitoare schimbarea. Cred că rar în industria auto o alinață mare are așa o schimbare de target, de la o țintă spre sus, la una foarte redusă.