Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Mari companii internaționale renunță la publicitatea pe Facebook, în semn de protest

facebook.png

Image source: 
AFP via rfi.fr

Mai multe mari companii internaționale, precum Coca Cola, Unilever, Pepsico, Starbucks și  Ben & Jerry's - au anunțat că vor sista publicitatea pe Facebook, din cauza discursurilor incitatoare la ură și la violență care circulă pe această rețea de socializare.

De asemenea producătorul de articole sportive Patagonia, North Face și REI, precum și agenția Upwork au spus cu toții că vor boicota Facebook.

Gigantul american de telecomunicații, Verizon, s-a alăturat și el listei în creștere a brandurilor care promit să nu mai cumpere publicitate pe Facebook, din cauza discursurilor care incită la ură și la violență pe această rețea de socializare.

"Ne oprim publicitatea până când Facebook va găsi o soluție acceptabilă care va fi în concordanță cu ceea ce am făcut cu YouTube și alți parteneri", a declarat John Nitti, purtătorul de cuvânt al companiei Verizon.

Liga anti-defăimare (ADL), care a lansat campania „Stop the Hate for Profit”, este principalul inițiator al acțiunii:

“Incitarea la ură și politicile de dezinformare pe care le practică Facebook, sunt inechitabile”, a declarat, directorul executiv al ADL, Jonathan Greenblatt, într-o scrisoare deschisă.

Greenblatt a remarcat plasarea ”aleatorie” a anunțurilor marilor companii, oferind ca exemplu  un anunț al Verizon, care a apărut ”lângă un videoclip al grupului conspirativ QAnon care se bazează pe termeni instigatori la ură și antisemiți”.

Facebook este sub o presiune din ce în ce mai mare din cauza modului în care abordează fenomenul dezinformării și al toleranței pe care o arată față de postările cu conținut agresiv ale președintelui Donald Trump.

Compania de socializare a obținut până acum aproximativ 70 de miliarde de dolari anual din anunțuri și afilieri - care includ și National Association for the Advancement of Colored People (NAACP) - folosindu-se chiar de hashtagul  #StopHateForProfit, susține site-ul ADL.

„Respectăm orice decizie a brandurilor și rămânem concentrați pe munca importantă de înlăturare a discursului de instigare la ură și pe furnizarea de informații critice privind votul”, a spus Carolyn Everson, vicepreședintele departamentului global de marketing al Facebook.

 

Traducere de Anda Costiuc, dupa rfi fr