Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Roxana Rusin, profesoară de istorie: Există categoria profesorilor corectori care nu știu să corecteze

roxana-rusin.jpg

Roxana Rusin, profesoară de istorie la liceul teoretic Nichita Stănescu din București

"Un număr foarte mare de contestații soluționate în mare parte în favoarea copiilor nu face altceva decât să maculeze și mai mult imaginea profesorilor", spune profesoara de istorie de la Liceul Teoretic Nichita Stănescu.

"Nu toți profesorii corectori știu să corecteze" – spune de la catedră profesoara de istorie Roxana Rusin, care admite că sunt și profesori foarte bine pregătiți care corectează foarte bine. 

"În momentul în care corectezi o lucrare nu poți să omiți 5 puncte. E prea mult. Argumentul cum că timpul e scurt, iar condițiile nu sunt foarte fericite atunci când corectezi ar putea fi o circumstanță atenuantă. Dar ar putea fi o circumstanță atenuantă în momentul în care greșelile nu sunt flagrante."

Aș vrea să cred că sunt excepții, dar când vezi peste 62.000 de contestații te gândești: "câte excepții să fie?!"

Cadru didactic la liceul teoretic Nichita Stănescu din București, Roxana Rusin recunoaște că nu toți profesorii sunt interesați să se perfecționeze și precizează că formarea profesorilor s-a transformat într-o adevărată goană după credite.

"E trist să spun lucrul acesta, dar sunt și oameni mai puțin pregătiți care deși corectează, nu cunosc foarte bine materia. Problema asta e în orice domeniu. Poate de aici diferențele foarte mari. Suntem între noi și oameni mai puțin pregătiți. Suntem între noi și oameni care termină o facultate care îți dă dreptul să ajungi la catedră, dar nu faci asta pentru că ți-ai dori foarte mult ci pentru că poți să faci și asta. În momentul în care ajungi din această motivație, intră tot la categoria “și altele”, și în momentul în care o tratezi ca și altele, și interesul e proporțional", subliniază profesoara de istorie. 

307 medii maxime la Bacalaureat, număr fără precedent în ultimii 16 ani

Rezultatele la examenele din acest an, unul în care procesul educațional s-a desfășurat în mare parte online, sfidează logica. Tot aparte este și numărul ridicat de contestații depuse de elevi, multe dintre ele soluționate cu punctaje care uneori au trecut candidatul din stadiul de respins în cel de admis.

Anul aceasta la Bacalaureat au fost depuse cu 15.000 mai multe contestații decât anul trecut iar cele mai multe au fost soluționate în favoarea elevilor, uneori cu punctaje care au făcut diferența de la picat la admis.

În Gorj doi elevi notați cu 2,25 și 6, la matematică, au obținut la contestații 7,90 și 10. Un alt elev care a luat 6 la matematică a primit 10 după recorectare. Cum au putut să greșească atât de mult profesorii corectori explică la RFI Oana Mosoiu, expert educațional.

În acest context Consiliul Național al Elevilor cere oficial un Corp Național de Experți în Evaluare și sesiuni de formare pentru profesori, după greșelile de corectare și numărul record de contestații de la BAC și Evaluarea Națională.

 

 
Roxana Rusin, profesoară de istorie: Aș vrea să cred că sunt excepții, dar când vezi peste 62.000 de contestații te gândești câte excepții să fie?!