Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Chiar și în vreme de pandemie, Italia arată că se poate și inaugurează un pod la Genova

san_giorgio.jpg

Chiar și în vreme de pandemie, Italia arată că se poate și inaugurează un pod la Genova.
Chiar și în vreme de pandemie, Italia arată că se poate și inaugurează un pod la Genova
Image source: 
ansa.it

La doi ani distanță de la prăbușirea podului Morandi de la Genova - care a făcut 43 de victime -, în Italia este inaugurat astăzi Podul Genova San Giorgio. Noul viaduct este un nod esențial pentru legăturile cu Franța, cu portul Genova și cu zonele limitrofe.

Acum aproape doi ani Podul autostradal Morandi din Genova se prăbușea din senin, făcând 43 de victime. “O tragedie care putea fi evitată", spun rudele victimelor care așteaptă încă răspunsuri și nu participa la inaugurarea noului pod San Giorgio, acceptând doar o întâlnire cu președintele Republicii Sergio Mattarella, invitat special. Din respect pentru victime, ceremonia de inaugurare , programată pentru ora 18.30 va fi una sobră, dar cu mare încărcătură emoțională pentru locuitorii orașului , reședința a regiunii Liguria. Genova își recapătă acum rolul de mare oraș portuar și comercial, prin darea în folosință a noului viaduct autostradal, punct esențial în legăturile cu Franța, portul Genova și zonele limitrofe.

În plină pandemie de coronavirus, Italia arată că se poate și inaugurează, așadar, un pod la care s-a lucrat aproape doi ani și al cărui șantier nu a fost închis nici măcar în perioada de lockdown, când mai toate activitățile au fost oprite. Un pod, proiectat de arhictectul Renzo Piano și la care au lucrat peste 800 de persoane. Podul Genova San Giorgio în valoare de 202 milioane de euro este considerat și unul foarte scump, iar presa din peninsulă nu ezită să scrie că prețul pentru un metru pătrat este dublu față de medie. Este un viaduct autostradal important, deasupra torentului Polcevera, lung de1.067 de metri, alcătuit din oțel și beton, cu 18 piloni și cu o înălțime de 40 de metri. Inaugurarea podului este și un moment de mândrie națională, marcat de prezența a 500 de persoane cu importante funcții în stat și nu în ultimul rând de spectacolul oferit pe cer al proiectării culorilor drapelului național de către Frecce Tricolore, patrula acrobatică națională a Aviației Militare Italiene. Podul va fi deschis publicului, miercuri ,5 august.

Este o construcție care face legătura între regiuni, tot așa cum face legătura între trecut și viitor care așteaptă clarificări atât din punctul de vedere a atribuirii unei responsabilități privind prăbușirea vechiului pod, cât și a viitoarei administrări.

Până în prezent nu există vinovați, doar 72 de persoane anchetate, de la directori din cadrul Societății “Autostrade per Italia” sau din ministerul transporturilor. Spre stupoarea multora, noul pod va fi administrat de aceeași Societate pentru Autostrăzi, cea care administra și vechiul pod.

Ministrul Transporturilor, Paola de Micheli, a trimis o scrisoare primarului din Genova, Marco Bucci, prin care anunță că administrarea viaductului este în grija Societății Autostrăzi pentru Italia, așa cum prevede Convenția din 2007 care reglementează raporturile între Statul Italian și Societatea controlată de familia Benetton. Presa italiană notează că inaugurarea Podului San Giorgio se face în absența unui acord așteptat de doi ani de la tragedie între Guvernul de la Roma și familia Benetton în încercarea statului de a prelua administrarea Autostrăzilor din Italia.

Din Roma pentru RFI, Mihaela Iordache.