Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Cristina Tunegaru: "Renunțarea la disciplinele de creativitate ar putea afecta generații întregi de copii"

profesoara_cristina_tunegaru_invatamant_hibrid_nefericit.jpg

Cristina Tunegaru crede că pregătirile pentru reînceperea școlii se mișcă lent (Sursa foto: Facebook/Cristina Tunegaru)
Cristina Tunegaru crede că pregătirile pentru reînceperea școlii se mișcă lent (Sursa foto: Facebook/Cristina Tunegaru)

Platformele online dedicate învățământului, cum ar fi edupedu.ro, au publicat în ultimele zile diverse variante de modificare a programei școlare, mai ales a celei gimnaziale, începând din toamnă.

În mare, ar fi vorba despre o renunțare la note pentru Religie, Desen și Muzică – acestea urmând să fie apreciate prin calificative.

De asemenea, se va renunța la Educația Tehnologică, iar a doua limbă străină, Biologia, Geografia, Fizica și Chimia, vor avea câte o oră în minus.

Nu în ultimul rând, limba latină nu va mai fi studiată în gimnaziu, ci doar la liceu, la profilul umanist.

Sunt aceste schimbări un pas important spre mult promisa ușurare a curiculei elevilor?

De asemenea, cât de eficientă ar putea fi metoda predării online, având în vedere cifrele dezastruoase cu care se confruntă România din punct de vedere tehnologic, în mediul rural.

Conform unui studiu World Vision, peste 55% dintre părinți nu au în casă un dispozitiv digital, iar 40% dintre elevii de la țară nu au participat la niciun curs online în perioada pandemiei.

9 din 10 școli nu au în dotare tablete sau laptopuri, iar 87% dintre directorii de unități școlare cred că predarea online este un eșec și nu mai trebuie să fie extinsă.

La toate aceste întrebări a răspuns pentru RFI profesoara de limba română Cristina Tunegaru, intervievată de Vasile Constantin.