Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


Din culisele preluării Instagram de către Facebook...

no_filter.jpg

Jurnalista americană Sarah Frier, de la agenția Bloomberg și cartea sa ”No fliter”
Sursa imaginii: 
Facebook / Sarah Frier

Jurnalista americană Sarah Frier, de la agenția Bloomberg, promite că prin noua sa carte „No Filter: The Inside Story of Instagram” vom putea cunoaște culisele Instagramului și vom descoperi modul în care această aplicație a făcut senzație ca membru al familiei Facebook.

Așa cum se știe, la mai puțin de doi ani de la crearea, în urmă cu 10 ani, fondatorii aplicației, Kevin Systrom și Mike Krieger, au luat decizia de a o vinde celor de la Facebook pentru 1 miliard de dolari.

Când au creat aplicația mobilă, cei doi au dorit să ofere publicului o modalitate rapidă de a împărtăși fotografii, într-o perioadă în care fluxul de fotografii difuzate online cunoștea o creștere explozivă.

Fondatorii Instagram au dorit, de asemenea, să construiască o comunitate cu un grup select de oameni, cum ar fi artiștii sau muzicienii, cu mulți urmăritori în mediul online.

Fondatorii au avut o viziune foarte clară asupra modului în care doreau să arate Instagram, o viziune exact opusă celei a Facebook, care punea în prim plan  implicarea și timpul petrecut în aplicație.

 

Și atunci de ce a fost vândut Instagram?

Când șeful Facebook, Mark Zuckerberg, și-a pus ochii pe Instagram, cei doi fondatori aveau doar 13 angajați care lucrau din greu pentru a-l menține în funcțiune.

De fiecare dată când Justin Bieber posta pe Instagram, traficul provoca blocarea aplicației.

Zuckerberg și-a dat seama că va trebui să facă o ofertă de nerefuzat, și că va trebui să promită că aplicația va rămâne independentă.

Instagram a fost tentată nu doar din cauza banilor, ci și datorită faptului că va putea accesa resursele Facebook, păstrând în același timp controlul.

Utilizatorii aplicației Instagram au avut posibilitatea de a-și partaja fotografiile și pe Facebook, folosind noile servicii pentru promovare.

S-a dovedit că este mai ușor să lucrezi cu Facebook, decât să lucrezi împotriva lor.

Între timp, Facebook a dorit ca utilizatorii săi să se poată conecta de pe smartphone-uri în loc de computere sau laptopuri.

Facebook este un aliat puternic al Instagramului într-o lume a dispozitivelor mobile dominată de Apple și Google.

 

Armonie?

Au existat tensiuni, mai ales pentru că Facebook considera în continuare că Instagram este un competitor.

La începutul unei întâlniri, Facebook le-a spus celor de la Instagram: „nu vă putem lăsa să creșteți până nu ne dăm seama dacă Instagram este motivul pentru care oamenii nu distribuie atât de mult pe Facebook.”

În cele din urmă, Instagram a fost lăsat să crească în ritmul său și Facebook i-a acordat o atenție redusă.

Instagram a început să observe că utilizatorii săi au simțit o presiune imensă pentru a posta imagini perfecte.

S-a dovedit că acest lucru a influențat negativ afacerile.  Astfel, Instagram a introdus stories, copiind o caracteristică a Snapchat-ului, care prezenta colecții de imagini capturate în timp și care în cele din urmă  dispăreau.

Creșterea Instagram a început în 2016, exact în momentul în care Facebook a fost supus unei avalanșe de atacuri din cauza preocupărilor cu privire la dezinformare, manipularea alegerilor, confidențialitate și polarizarea societății.

Zuckerberg a început să se întrebe dacă Instagram este o amenințare competitivă, restricționându-i resursele pentru a se asigura că va crește doar cu ”binecuvântarea” Facebook.

Odată cu pierderea independenței, fondatorii Instagram au plecat.

Instagram va fi asemănător cu Facebook în următorul deceniu, va recomanda conținut bazat pe interese în loc să introducă utilizatorii în diverse comunități.

 

Traducere de Anda Costiuc după articolul AFP preluat de rfi.fr