Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Sindicatele franceze de la Renault nu vor ca Dacia Spring să fie produsă în China

Reprezentanții sindicatelor din uzinele Renault din Franța critică dur faptul că grupul auto va fabrica la o uzină din China primul model electric al mărcii Dacia.

Sindicaliștii spun că această inițiativă a patronatului este de neconceput și că amprenta de carbon va fi mare, dat fiind că modelul este adus de atât de departe.

Grupul Renault este în criză financiară și își va reduce numărul de angajați și producția pentru a se redresa.

De aceea, sindicatele franceze ar vrea ca Dacia Spring să fie produsă în Franța, unde Renault produce și modelul Zoe – cea mai vândută mașină electrică de pe continent.

Purtătorul de cuvânt la sindicatul CFDT - Frank Daoust, spune, citat de „Bloomberg”, că se opune cu tărie ca Spring să fie fabricată în China și că alegerea acelui loc de producție ”se bate cap în cap” cu sprijinul dat de guvernul de la Paris industriei auto franceze și cu ideea creării de locuri de muncă suplimentare în Franța.

De asemenea, un alt sindicat – FO, spune că amprenta de carbon va fi dezastruoasă, fiindcă mașinile vor fi aduse tocmai din China, pe vapoare, în containere.

Amintim, Spring va fi produs la uzina Shiyan, deținută împreună cu Dongfeng și Nissan.

Reprezentanții uzinei Dacia au explicat de ce Spring se produce în China: piața de acolo este cea mai mare pentru vehiculele electrice, reprezentând 60% din vânzările mondiale.

Prin urmare, China are un ecosistem foarte bine pus la punct cu furnizori de componente și Dacia poate ține costurile la un nivel scăzut și, în același timp, poate aduce rapid modelul în Europa, chinezii producând-ul repede și eficient.

Un motiv în plus este că tot China este cel mai mare producător mondial de baterii pentru aceste mașini, în timp ce Europa este mult în urmă.

O baterie costă câteva mii de euro la o mașină electrică, fiind cea mai scumpă componentă.

Acumulatorul de la Spring cântărește 280 kg, iar întreaga mașină are o greutate de 955 kg. Bateria are 26,8 kWh, iar motorul este de 33 kW, adică 44 CP.

Să mai spunem că Dacia Spring are o autonomie promisă de 225 km, viteza maximă este de 125 km/h, iar prețul va porni de la aproximativ 17.000 de euro, fără aplicarea subvențiilor de la stat.