Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Metroul din Cluj-Napoca, intrat în linie dreaptă

harta_metrou_cluj.png

Harta metrou Cluj
Linia de metrou a Clujului ar urma să aibă, în prima fază, 14,4 kilometri.
Image source: 
www.metroucluj.ro

Primarul Clujului, Emil Boc a anunţat că a fost finalizat studiul de prefezabilitate pentru proiectul metroului care va lega oraşul de zona metropolitană. Specialiștii estimează că magistrala de 14,4 kilometri va costa aproape un miliard de euro, ira lucrările ar dura 11 ani.

Primarul Clujului, Emil Boc spune că pentru realizarea metroului se va apela şi la fonduri europene din exerciţiul financiar 2021-2027.

 

Într-o primă fază, metroul va străbate o parte a oraşului şi va asigura o legătură cu cea mai mare comună din ţară, Floreşti, localitate care are o populaţie estimată de circa 70.000-80.000 de locuitori.

 

Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va lega viitorul spital regional de urgență, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, și va ajunge până la aeroport. Ulterior, linia va fi extinsă şi spre alte localităţi din zona metropolitană Cluj.

 

Studiul de prefezabilitate pentru metrou e gata, va urma să fie aprobat şi de comuna Floreşti şi înaintat Guvernului. Metroul și trenul metropolitan sunt necesare  pentru că una dintre cele mai apăsătoare probleme ale Clujului este traficul intens. În fiecare zi, sunt 70.000 de maşini pe ruta Floreşti-Cluj.

 

Potrivit proiectului, metroul va avea o lungime de 14,4 km, 14 staţii, iar costurile sunt de 986 de milioane de euro. Durata de implementare va fi de aproape 11 ani. 

 

Spre comparaţie, în Bucureşti lucrările la Magistrala 5 Râul Doamnei - Eroilor au costat 3,2 miliarde de lei. Acest tronson are o lungime de numai 7 kilometri. În prezent, Bucureştiul este singurul oraş din România care are metrou. Singura linie de metrou realizată după Revoluţie în România este M5 Râul Doamnei - Eroilor, iar lucrările au durat 9 ani.