Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Cumpărăturile de Crăciun se mută on line?

000_8t8963_5f9821c196aaf.jpg

Image source: 
AFP

Pandemia va perturba planurile de cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă în întreaga lume. Este rezultatul unui studiu Ernst and Young care a stabilit că numeroși consumatori căută produse la ofertă și le preferă pe cele online. 

Potrivit studiului, pandemia a accelerat tranziția către cumpărăturile online și adoptarea acestei tendințe pe termen lung în anumite categorii de produse și pe anumite piețe. 

Peste o treime  dintre cei aproape 14 mii 500 de consumatori intervievați au declarat că pandemia va continua să le afecteze viețile timp de cel puțin încă un an. Acest procent crește la 43% în Europa și la 66% în Japonia, în timp ce consumatorii din India  și China sunt semnificativ mai optimiști. La nivel global, respondenții consumatori consideră că modul în care fac cumpărături se va schimba pe termen lung, iar 39% au declarat că vor cumpăra în mai mare măsură online articolele pe care obișnuiau să le achiziționeze din magazinele fizice. „Cu încasări prognozate pentru sezonul vacanțelor mai mici decât de obicei, companiile din retail trebuie să urmărească cu atenție linia profitabilității, în timp ce continuă să investească în operațiuni touchless, conținut personalizat și campanii de marketing automatizate. Următorul pas natural este de a-și dezvolta programele de loialitate ", spune Cristian Cârstoiu, Partener EY România.

Ca urmare a pandemiei, 40% dintre respondenți au înregistrat o scădere a veniturilor, iar majoritatea acestora  analizează mai atent modul în care își cheltuiesc banii. De asemenea, 41% dintre consumatori și-au redus cheltuielile pe produse neesențiale, iar 46% au amânat achiziția sau înlocuirea articolelor mai scumpe. Aceste tendințe indică un potențial sezon de cumpărături de final de an cu vânzări mai mici. Deși peste jumătate dintre consumatori (54%) intenționează să achiziționeze diverse produse în perioada reducerilor, datele studiului EY Future Consumer Index sugerează că 42% dintre consumatori la nivel global plănuiesc să cheltuiască mai puțin în sezonul de cumpărături comparativ cu anul trecut. Dintre cei care vor participa, 91% vor cheltui online cel puțin jumătate din sumele destinate cumpărăturilor, ceea ce arată importanța vânzărilor online cu amănuntul în acest sezon.

De altfel, un alt studiu arată că solicitările pentru magazine online și pentru marketing digital au explodat în a doua jumătate a anului, cu o creștere a cererilor de peste 60%. Dacă în 2019, 85% din companiile mici și mijlocii nu investeau deloc sau investeau foarte puțin comparativ cu necesarul în strategiile de marketing online, în prezent, ponderea celor care nu alocă un buget pentru acest scop a ajuns la 20%. O analiză a unei companii de profil, cu activitate în România și Marea Britanie, arată faptul că bugetele de marketing digital au crescut, în unele situații, cu 40% pentru publicitate pe Google - Google Ads - și cu 37% pentru cea pe Facebook. Potrivit IAB, asociația industriei de marketing și publicitate online din România, piața de digital, cu toate canalele aferente, depășeste 80 de milioane de euro, comparativ cu 2019, atunci când discutam despre 55 de milioane de euro, cifră care plasează România în top 10 la nivelul Uniunii Europene.