
Social
Cei mai mulți profesori vor ”înapoi la școală”
scoala_on_line.jpg

Tastarea dificilă și evaluarea copiilor, lipsa echipamentului tehnic și interacțiunea slabă cu elevii în timpul orelor online sunt părțile cele mai grele ale predării în scerariul roșu. Potrivit studiului sociologic, 53.7% dintre dascăli spun că și-ar dori să se întoarcă la predarea offline, în detrimentul celei online, în timp ce 21% dintre ei consideră că regimul hibrid de școală ar fi o variantă mai bună decât actuala situație. Profesorii din mediul rural preferă sistemul hibrid în detrimentul celui online, având în vedere lipsa mijloacele și echipamentelor IT necesare, pentru ca elevii din aceste zone ale țării să participe la lecțiile online: „Sunt foarte mulți copii din mediul rural, care fie nu au aparatura tehnică necesară, fie nu au conexiune la internet sau nu beneficiază de niciuna dintre cele două. Mai mult, noi predăm de acasă, cu resursele proprii (curent electric, internet, căldură, aparatură IT), deoarece la școală ni se asigură logistica tehnică pentru a preda online, dar nu și căldură”, a declarat unul dintre cei intervievați. De altfel, pentru a face față provocărilor aduse de contextul pandemic, cadrele didactice cer susținere din partea școlilor, dar și din partea autorităților din România. La întrebările organizației SuperTeach au răspuns 1.542 de cadre didactice din toate județele țării, 96% dintre acestea predând în școli de stat din mediul urban - 76%. Chestionarul online a fost aplicat în perioada 9-12 noiembrie a.c. și a avut ca obiectiv evidențierea percepției acestora asupra școlii online, în special identificarea celor mai mari provocări cu care profesorii se confruntă în scenariul roșu de școală.
În context, Prefectura Constanța anunță că, de la începutul anului școlar, 137 de cadre didactice, 254 de elevi și 78 de studenți s-au infectat cu SARS-CoV-2. Pe lângă aceștia, alți 39 de angajați din unitățile de învățământ s-au îmbolnăvit.