Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Cluj-Napoca: soluții pentru ca orașul să nu devină victima propriului succes

cluj-napoca-659484_1280.jpg

Piața Avram Iancu din Cluj-Napoca
Sursa imaginii: 
www.pixabay.com

Edilii Clujului, văd orașul în viitor cu mai puțin trafic, mai multe persoane care vin pe jos în centru sau cu bicicleta, cu un tren metropolitan care să aibă și o linie de metrou, dar și cu centură metropolitană ocolitoare. Este un plan pe termen mediu și lung. Există și critici ai proiectului de metrou, care spun că ideea nu e nouă și că nu trebuie socotită senzațională, ci metroul ar trebui văzut doar ca o componentă a liniei de tren metropolitan, o idee vehiculată de cel puțin 40 de ani.

Ministrul Transporturilor Lucian Bode a anunțat pe Facebook că s-a aprobat studiul de prefezabilitate al metroul din Cluj (14 kilometri și 14 stații) de către Guvern și că este pentru prima dată în România când Guvernul lansează un proiect de metrou în afara Bucureștiului. El a spus că proiectul Clujului e unul deschizător de drumuri și pentru alte metropole din țară cu peste 300.000 de locuitori, adică pentru Timișoara, Iași, Brașov, Constanța sau Sibiu.