Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Domenico Dolce și Stefano Gabbana: ”Criza ne-a sporit inventivitatea și creativitatea”

dolce_gabbana.png

Domenico Dolce și Stefano Gabbana la Milano, decembrie 2020
Image source: 
Reuters via rfi.fr

Criza coronavirusului a bulversat și marea lume a modei, dar designerii italieni Domenico Dolce și Stefano Gabbana cred că aceasta i-a stimulat să fie mai inventivi și mai ingenioși. Deoarece paradele sunt anulate și întâlnirile față în față sunt acum foarte dificile, cei doi spun că au fost forțați să se adapteze și își amintesc de primele zile ale afacerii lor, de la mijlocul anilor 1980.

Dolce, acum în vârstă de 62 de ani și Gabbana, în vârstă de 58 de ani, au acordat un interviu pentru AFP într-un splendid conac din Milano, unde erau filmate o serie de mini-clipuri pentru viitoarea colecție haute couture.

Aceste videoclipuri bazate pe tema familiei, sunt o alternativă a prezentării obișnuite de pe podium și vor fi difuzate online începând de luni.

 

 

În calitate de designeri cum treceți prin această perioadă?

Stefano Gabbana: Domenico și cu mine suntem pozitivi, nu suntem descurajați de faptul că nu putem face anumite lucruri. Dar, desigur, totul este mai dificil.

Totuși trebuie să vă reamintesc că, atunci când brandul a fost lansat în 1984, aveam doar trei milioane de lire (1.500 euro / 1.824 dolari). Am făcut haine din lână pentru că nu le-am putut face din cașmir, am făcut haine tricotate pentru că nu am avut bani să cumpărăm țesături mai prețioase. Este o situație care poate fi comparată cu cea de astăzi: nu putem cumpăra asta, nu putem face asta.

Ne sporește inventivitatea. Când Domenico și cu mine suntem sub presiune, dăm tot ce avem. Ne plac provocările.

Domenico Dolce: Asta face parte din spiritul italian. Suntem italieni 100%. În vremurile grele, trebuie să fii inventiv, creativ, să nu te oprești, să nu te plângi din cauza sorții, trebuie să reacționezi, cu optimism, cu pozitivitate.

Pentru sectorul de lux situația este complicată, vânzările vor scădea cu peste 20% la nivel mondial. Cum merge casa voastră de modă?

Stefano Gabbana: Cea mai mare parte a muncii se face online. În unele țări magazinele sunt deschise, de exemplu în China. În altele nu sunt, mai ales în Europa și Statele Unite.

Comerțul online a crescut cu 170% în patru luni, deoarece toată lumea cumpără astfel. Există o latură pozitivă a acestei situații, ne adaptăm la un nou mod de cumpărare, care a fost deja foarte dezvoltat în Statele Unite și America de Sud.

Cum ați reușit să creați această colecție haute couture?

Stefano Gabbana: Dispunem de toate resursele umane, designeri, broderi, totul este făcut în Milano. Am reușit să o facem încetul cu încetul, nu eram siguri că vom reuși.

Domenico Dolce: Paradele haute couture sunt de obicei planificate cu șase luni sau chiar cu un an înainte ... Ne-am întrebat: ce este important în acest moment? A face o prezentare de modă clasică părea cam inutil.

La început, Stefano voia să facă ceva, eu eram un pic împotrivă. Nu voiam să fac nimic, dar el a insistat. Pentru noi, această colecție a avut un efect terapeutic. Poate că această situație care ne-a blocat pe o parte ne-a deblocat pe cealaltă. Ne-am simțit liberi să încălcăm regulile.

Stefano Gabbana: Am oferit haine destul de clasice: o rochie neagră, pentru femeile mai mature ... pentru cele mai tinere am rupt tot ce se putea rupe și l-am reconstruit, într-un mod complet nou.

Criza a dus la schimbarea manierei de lucru ?

Stefano Gabbana: Aveam prea multe de făcut (înainte), ritmul era frenetic, acum a încetinit...

Domenico Dolce: Exista această anxietate de a face lucruri, de a rămâne fără timp. Acum - și acest lucru ne face foarte fericiți - avem timp să ne gândim. Ne-am întors în anii 1985-86 ... Am redescoperit fericirea de a ne savura munca.

 

Traducere de Anda Costiuc după interviul AFP preluat de rfi.fr