Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


Cazul Cumpănașu este unul de bullying real asupra copilului (Mihaela Nabăr, World Vision)

mihaela_nabar_world_vision_cumpanasu_bullying_copil.jpg

Alexandru Cumpănașu, acuzat de comportament nepotrivit cu minorii, în mediul online (Sursa foto: Facebook/Alexandru Cumpănașu)
Alexandru Cumpănașu, acuzat de comportament nepotrivit cu minorii, în mediul online (Sursa foto: Facebook/Alexandru Cumpănașu)

Pandemia de Covid-19 i-a făcut pe mulți copii să fie mai vulnerabili la pericolele din mediul online. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de World Vision România, din care reiese că încrederea în părinți a scăzut și că unul din cinci minori din mediul rural este nefericit. Ruperea cercului de încredere între copii și părinți îi face pe primii să pice în plasa unor personaje care-i pot manipula ușor pe Internet. Un caz de acest gen este și cel al lui Alexandru Cumpănașu, acuzat în spațiul public de comportament nepotrivit cu minorii pe o rețea de socializare, cu aluzii sexuale și îndemnuri la revoltă.

Directoarea executivă a organizației World Vision România, Mihaela Nabăr, explică la RFI cazul Alexandru Cumpănașu: ”Cazul Cumpănașu vine pe un fond foarte propice, vine pe un fond în care copiii au nevoie să le fie ascultată vocea și pot fi foarte-foarte ușor manipulați de oameni care se transformă și se transferă practic în salvatori ai copiilor. Este ceea ce copiii caută și dacă nu le oferim ceea ce ei au nevoie, dacă părinții nu sunt acolo, dacă profesorii nu mai sunt acolo, dacă prietenii și colegii lor, acel cerc de siguranță a fost spart și nu mai există, atunci ei vor asculta și vor recurge la ceea ce este disponibil”.

În opinia sa, ”acest caz este unul de bullying real asupra copilului. Copiii nu percep acest lucru ca fiind bullying sau făcându-le rău, ci mai degrabă ca fiind un sprijin. În cazul Cumpănașu găsim două tipuri de bullying, un bullying direct asupra copilului și un bullying asupra sistemului de educație, care bullying se transferă și la nivelul copilului, prin faptul că acei copii care ar trebui să participe la procesul de educație sunt instigați la ură și la bullying împotriva propriilor profesori”.

 
Mihaela Nabăr, despre pericolele la care sunt supuși copiii online și cazul Alexandru Cumpănașu