Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Mircea Toma: Campania de comunicare pe tema vaccinului anti-Covid-19 omite o idee fundamentală

mircea_toma_campanie_comunicare_vaccin_covid.jpg

Coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare, medicul Valeriu Gheorghiţă, a anunțat că până pe 15 ianuarie va fi dezvoltată a doua parte a modulului de programare care este destinat tuturor persoanelor din etapa a doua de vaccinare, respectiv cele cu vârsta peste 65 de ani şi cele cu boli cronice.
Image source: 
Captură video dintr-unul din clipurile de promovare a campaniei de vaccinare anti-Covid-19

Campania de comunicare pe tema vaccinului anti-Covid-19 nu este una profesionistă. Aceasta este opinia președintelui ActiveWatch, Mircea Toma, care consideră că în ciuda credibilității celor care apar în clipurile din mass-media, mesajul nu ajunge la destinatar, pentru simplul motiv că publicul țintă nu a fost stabilit cu precizie.

Mircea Toma spune cum arată campania de comunicare pe tema vaccinului anti-Covid-19, în opinia sa: ”Pare să fie o activitate desfășurată la ordin, mă gândesc la mediul militar. Oamenii au primit o misiune, să execute în fața unei camere de luat vederi câteva propoziții care să îndemne cetățenii să se vaccineze, iar oamenii care trebuie să răspundă acestei solicitări se execută după cum simt ei că se pricep mai bine, adică onest. Nu este o campanie profesionistă, omite ideea fundamentală a unei campanii și anume că ea trebuie să se adreseze unor persoane, unor oameni care au profilurile lor particulare”.

El crede că ”în primul rând, campania trebuie să-și definească destinatarii. Trăim astăzi în epoca profilingului pe care îl poți realiza cu ajutorul unor instrumente sofisticate de inteligență artificială și care să ducă mesaje dedicate și particularizate pe așteptările câte unei persoane sau microgrup de persoane (...). Cui mă adresez, cărei grupe de vârstă, oamenii de la oraș, de la sate, tineri?”.

”Aș încerca să identific mesaje pentru o categorie de vârstă, pe care să le dirijez pe canalele de maxim consum, să mă duc pe TikTok, unde văd acum anti-reclame la vaccin, cu oameni care se transformă în cai, după ce sunt injectați. Sunt anti-reclame simpatice, adică sunt glume, dar efectul lor poate să fie nociv pentru rostul vaccinului”, mai spune Mircea Toma.

 
Mircea Toma, despre campania de comunicare pe tema vaccinului anti-Covid-19