Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Planurile cadru pentru liceu: o programă cu mai multe ore de religie decât de fizică. Cercetătorul Cristian Presură explică de ce ar trebui privilegiată cunoașterea științifică

andreea-oros-si-copii-din-liceul-teoretic-nicolae-iorga.jpg

Planurile cadru pentru liceu: o programă cu mai multe ore de religie decât de fizică. Cercetătorul Cristian Presură explică de ce ar trebui privilegiată cunoașterea științifică
Planurile cadru pentru liceu: o programă cu mai multe ore de religie decât de fizică. Cercetătorul Cristian Presură explică de ce ar trebui privilegiată cunoașterea științifică

Noile planuri-cadru pentru liceu și școala profesională au fost lansate în dezbatere publică de Ministerul Educației. Este vorba despre documentele care stabilesc ce materii vor studia elevii începând cu clasa a IX-a, precum și de numărul de ore alocat acestor discipline, pe săptămână. 

Cristian Presură, cercetător la compania Philips în Olanda, atrage atenția că planurile conțin, de exemplu, mai multe ore de religie decât de fizică și explică- doar un licean la profilul teoretic real va face mai multe ore de fizică decât de religie, pe tot parcursul celor 4 ani de studiu.

Mai ales în acest context sanitar complicat, în care teoriile conspirației și știrile false abundă, e important să fie privilegiată informația științifică, crede cercetătorul care avertizează că altfel nici un stat nu poate fi competitiv la nivel mondial.

 Corelarea programei școlare la piața muncii, manuale diferențiate în funcție de aptitudinile elevului și aplicarea în practică a noțiunilor acumulate sunt alte probleme vechi ale școlii românești care ar trebui soluționate, mai spune Cristian Presură.

“Informația științifică este foarte importantă dacă vrem să avem o economie performantă. Trăim într-o societate globală în care bunăstarea este dată de performanța economiei. Ca să faci față unei economii globale, tu trebuie să ai o economie foarte performantă și în felul acesta să ai bunăstare la tine în țară.…De ce? Pentru că așa sunt mecanismele economiei globale. Cum construiești o economie performantă? O construiești pe baza cunoașterii științifice.….Că vorbim de matematică, de fizică, de biologie, toată aceasta este informație științifică… Una dintre probleme, cea pe termen scurt, este problema manualelor. Și a programei, care nu trebuie să mai fie veche, plina cu lucruri de care elevul nu este interesat, ci lucruri utile pentru elev, adaptate la realitatea concretă.…Schimbarea, dacă va fi, va fi foarte mică, pentru că sistemul în esență este același și sistemul decide.“

 

 
Cercetatorul Cristian Presură