Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Bolnavii cronici și persoanele seropozitive privesc cu deschidere campania de vaccinare anti-COVID

vaccinare.jpg

Image source: 
Stringer CNS via AFP

Faza a doua a campaniei de vaccinare anti-COVID 19 debutează vineri. Una dintre cele mai importante categorii vizate în această fază a campaniei naționale este cea a bolnavilor cronici, în general primele victime ale SARS COV 2. Pacienții cu diabet, obezitate, afecțiuni pulmonare, imunodeficiențe, afecțiuni oncologice, sunt în prima categorie de risc, toate aceste boli cronice reprezentând de fapt așa numitele ”comorbidități” de care auzim acum atât de des. Doresc pacienții cronici să se imunizeze sau au semne de întrebare?

95 la sută dintre pacienții cu boli cronice doresc să se vaccineze. Este rezultatul unui sondaj realizat de Alianța Pacienților Cronici din România. La RFI, președintele organizației, Cezar Irimia, spune că – explicate – mecanismele vaccinării sunt repede acceptate de pacienți, mai ales că mulți înțeleg că bolile cronice de care suferă reprezintă așa numitele comorbidități, respectiv factori care amplifică riscul de deces în cazul unei infectări cu SARS COV 2. Cezar Irimia spune că Ministerul Sănătății a distribuit bolnavilor cronici o broșură explicativă, la care se adaugă informațiile adunate de la medicii infecționiști care pot ajuta la realizarea unui tablou cât mai clar al beneficiilor vaccinării. Majoritatea pacienților cu boli cronice le înțeleg, spune Cezar Irimia, care adaugă că majoritatea își doresc ca acest risc suplimentar care este infectarea cu SARS COV 2 să fie eliminat.   

O altă categorie vizată de faza a doua a campaniei de vaccinare este cea a persoanelor seropozitive. Alina Dumitriu, director executiv al asociației Sens Pozitiv, care se ocupă de persoanele infectate cu virusul HIV, spune că majoritatea privesc deschis ideea de vaccinare, chiar dacă pun întrebări pertinente legate de aceasta.

Persoanele seropozitive au fost incluse în categoriile care au participat la testele clinice ale Pfizer BioNTech și Moderna și, de la debutul campaniei pe plan internațional, nu au fost semnalate probleme, spune Alina Dumitru. Ascultați interviurile pe larg…