Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Studiu: Mulți șoferi merg pe contrasens pe autostradă în mod conștient

asociatia_proinfrastructura.jpg

Image source: 
Asociația Pro Infrastructură - Facebook

Mulți români care șofează pe contrasens, pe autostrăzile din România, o fac în mod conștient. Aceștia circulă cu viteză mare ca să scape cât mai repede din această situație, potrivit Asociației Pro Infrastructură care face referire la mai multe anchete ale poliției. Asociația solicită Ministerului Transporturilor să colaboreze cu Ministerul de Interne care a investigat aceste incidente și să publice o situație a nodurilor în care au avut loc astfel de incidente, orelor din zi, vârstele șoferilor, și alte informații relevante. 

Șoferii care circulă pe contrasens nu o fac din neatenție. Aceasta este concluzia unor anchete făcute de autorități, potrivit Asociației Pro Infrastructură. 

 


Image source: 
Facebook/Asociația Pro Infrastructură

„Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect constient, nu din neatentie, după ce au intrat pe autostradă legal dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze. Pentru a corecta această situație întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus”, au explicat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Pericolul este cu atât mai mare cu cât șoferii care circulă pe contrasens o fac cu viteză pentru a ajunge mai repede la următoarea ieșire de pe autostradă. „Pericolul de ciocnire frontală cu consecințe fatale e cu atât mai mare cu cât, după întoarcere, mulți dintre ei aleg să circule pe contrasens pe cea mai rapidă bandă a autostrăzii, că doar ei sunt obișnuiți să circule pe dreapta, adică stânga celor care circulă corect! Și asta nu e tot: ca să scape cât mai repede din această situație, circulă cu viteză mare”, se mai arată în comunicatul Asociației.  Specialiștii asociației susțin că astfel de erori apar din cauza șoferilor care nu au experiență, dar și a administratorilor drumurilor care nu montează indicatoare în zonele de risc. Asociația Pro Infrastructură cere CNAIR să revizuiască semnalizarea rutieră în noduri, în colaborare cu societatea civilă. 
"Cerem de asemenea Ministerului Transporturilor să colaboreze cu Ministerul de Interne care a investigat aceste incidente și să publice o situație a nodurilor în care au avut loc astfel de incidente, orelor din zi, vârstele șoferilor, și alte informații relevante. Este important ca societatea să înțeleagă magnitudinea și gravitatea acestui fenomen. Lipsa proiectării orientate pe șofer a drumurilor și semnalizării lor, lipsa testelor cu șoferi a indicatoarelor de orientare duce la proiectarea incoerentă a nodurilor și semnalizării. Ideal ar fi ca toate nodurile să fie testate înainte de a fi construite, folosind de exemplu focus-grupuri sau realitate virtuală. Este necesară și o campanie de sensibilizare a publicului la consecințele circulației pe contrasens pe autostrăzi.", se mai arată în comunicatul Asociației.