Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Redeschiderea școlilor. Cine ar trebui de fapt să participe la orele de educație remedială?

redeschidere_scoli_educatie_remediala.jpg

Școlile se redeschid din 8 februarie (Sursa foto: Facebook/World Vision România)
Școlile se redeschid din 8 februarie (Sursa foto: Facebook/World Vision România)

Redeschiderea școlilor trebuie să aibă loc în siguranță, declară la RFI directoarea executivă a organizației World Vision România, Mihaela Nabăr. Ea atrage atenția pe de altă parte că educația remedială ar trebui să vizeze anumite categorii de elevi, în urma unor evaluări separate.

Copiii care nu au avut acces la educație în ultimul an trebuie ajutați de profesori să recupereze materia, după redeschiderea școlilor, prin programe de educație remedială, însă nu oricum, ci în urma unor evaluări individuale, crede Mihaela Nabăr: ”Beneficiarii educației remediale ar trebui să fie acei copii care nu au participat la educație, din 12 martie sunt unii dintre ei care nu au ajuns la școală, pentru că nu au avut infrastructura necesară, nu au avut resursele necesare”.

”M-aș uita la acei copii care nu au avut acces deloc la educație în această perioadă și sunt destul de mulți copii. M-aș uita la acei copii care au avut din când în când acces la educație, fie pentru că nu aveau semnal, fie pentru că nu aveau device-uri și intrau de pe device-urile părinților, fie pentru că nu aveau curent în case și trebuiau să meargă la magazin, spre exemplu, dacă vroiau să asiste la orele online, pentru că acolo aveau curent și aveau și Internet, avem foarte multe situații de genul acesta. M-aș uita la altă categorie de copii, care deși au participat la educația online, nu au înțeles ce se întâmplă și au goluri acumulate, pentru că fie profesorul nu a putut să le transmită ceea ce era de transmis, fie ei nu au înțeles, pentru că s-au adaptat foarte greu educației online”, precizează ea.

 
Mihaela Nabăr, despre redeschiderea școlilor și educația remedială