Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Explicațiile lui Raed Arafat, după tragedia de la Constanța: ISU avea autoscări vechi. S-au alocat fonduri în 2017

autoscara.jpg

Explicațiile lui Raed Arafat, după tragedia de la Constanța: Acum trei ani, ISU avea autoscări din anii ’70 şi ’80. S-au alocat fonduri în 2017
Explicațiile lui Raed Arafat, după tragedia de la Constanța: Acum trei ani, ISU avea autoscări din anii ’70 şi ’80. S-au alocat fonduri în 2017
Image source: 
Facebook/ISU (arhivă)

Șeful DSU, Raef Arafat, a confirmat joi, 18 februarie, că a discutat cu ministrul de Interne, Lucian Bode, și că o echipă de anchetă va stabili care au fost neregulile și ce măsuri se vor lua după tragedia de la Constanța. E vorba despre cazul femeii care a murit după ce a căzut de la etajul 6 în timp ce încerca să scape dintr-un incendiu. Secretarul de stat în MAI a vorbit și despre dotările Inspectoratului pentru Situații de Urgență.

Autoritățile așteaptă mai multe informații în urma anchetelor deschiise la Constanța.

„Am numit un grup de lucru care va analiza toate aspectele operaționale și va veni cu propuneri în curs de maxim trei - patru săptămâni”, a declarat șeful DSU.

În ce privește dotările, Raed Arafat a afirmat că, dacă luăm situația de acum trei ani, erau patru județe fără nicio autoscară, cu 12 - 14 autoscări cumpărate în anul 2010 și restul erau autoscări din anii '80 și '70.

Din 2017 până acum au intrat în dotarea inspectoratelor peste 80 de autoscări noi: „În acest moment nu sunt județe fără autoscări, dar sunt localități fără autoscări care le mai au pe cele vechi funcționale. Mai vin încă 18 platforme de salvare la înălțime care sunt deja în curs de achiziție la IGSU, deci o să putem vorbi în următoarea perioadă de peste 140 de autoscări și autoplatforme de salvare luate după anul 2010”.

În ce privește situația de la Constanța, Arafata a afirmat că autoscara defectă de acolo, aflată în apropierea locului incendiului și „pentru care nu s-au solicitat fonduri pentru reparare”, face parte din cele achiziționate de Constanța printr-un program transfrontalier româno-bulgar prin anii 2010. Celelalte trei autoscări primite de Constanța sunt autoscări cumpărate de IGSU recent, prin fonduri europene, a spus secretarul de stat.

Întrebat dacă s-a greșit la intervenție, Arafat a răspuns „urmează să răspundă IGSU la această întrebare. Dacă noi am fi considerat că totul a fost perfect nu era trimisă o echipă de anchetă. Faptul că este trimisă acolo o echipă înseamnă că ceva nu a mers corect. Unul dintre aceste lucruri este raportarea greșită către noi, ni s-a dat o oră pe care noi am comunicat-o, pentru ca ulterior să găsim că nu asta a fost o ora. Rezultatele vor veni astăzi într-un comunicat din partea IGSU”.

O femeie a murit pe 16 februarie după ce a căzut de la balconul blocului situat pe bulevardul Mamaia din Constanța, încercând să scape de flăcări. În aceeași zi, ISU a susținut că autoscara a venit după două minute de la momentul tragediei. Șeful ISU Dobrogea, Mihail-Cristian Amarandei, a admis, o zi mai târziu, că autospeciala a ajuns cu 14 minute mai târziu decât s-a declarat inițial.