Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Părinții și elevii, nemulțumiți de modificarea structurii anului școlar. "Vacanța de primăvară, prelungită forțat, determină o ruptură în procesul educațional"

scoala.jpg

Image source: 
Pixabay (ilustrație)

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți cere autorităților revenirea asupra deciziei de modificare a structurii anului școlar și a calendarului Evaluării Naționale. "O vacanță de primăvară, prelungită forțat, va determina o ruptură în procesul educațional, planificările profesorilor privind activitatea remedială vor fi date peste cap", susține Federația. O nemulțumire similară a fost exprimată ieri și de Consiliul Național al Elevilor.

Ministrul Educației Sorin Câmpeanu a reușit să supere pe toată lumea prin anunțul că vacanța de primăvară va ține o lună, Evaluarea națională va fi amânată, iar încheierea anului șolar se va face cu două săptămâni mai târziu decât era programat. Toate modificările sunt consecințe ale crizei sanitare pe care o traversăm.

„Federația Națională a Asociațiilor de Părinți a aflat din presă, cu stupefacție, deciziile adoptate de Ministerul Educației fără o consultare prealabilă a partenerilor de dialog social, conform art. 80 din Legea Educației Naționale. Nu înțelegem de ce într-un interval atât de scurt Ministerul Educației a luat o decizie cu impact negativ asupra unei generații de elevi, care vor susține Evaluarea Națională, sesiunea 2021, generație care a fost văduvită de-a lungul celor nouă ani de studiu de manuale școlare, de o curriculă predată conform cerințelor Institutului de Științe ale Educației. Această generație a fost grav afectată de actualul context pandemic, cumulând în clasa a VII-a și a VIII-a peste 6 luni de învățământ exclusiv online”, se arată într-un comunicat, remis miercuri presei, de FNAP.

Părinții arată că o vacanță de primăvară, prelungită în mod forțat cu încă două săptămâni, va determina o ruptură în procesul educațional, planificările profesorilor privind activitatea remedială vor fi date peste cap, aspecte ce vor determina creșterea dimensiunii lacunelor competențelor nedobândite.

Decalarea acestor date reprezintă un factor în plus de accentuare a stresului elevilor, susțin părinții.

„Programarea tradițională a examenelor în luna iunie a avut în vedere și disconfortul termic, care ar putea afecta echilibrul psihic și fizic al elevilor. De asemenea, nu înțelegem de ce această măsură vizează doar Evaluarea Națională, în timp ce calendarul Bacalaureatului a rămas nemodificat. Domnule ministru, onorați guvernanți, considerați că vă veți putea uita în ochii copiilor care vor avea de susținut examenele naționale, purtând masca, în luna lui Cuptor?”, se mai arată în comunicat.

În consecință, FNAP solicită autorităților să revină asupra deciziei de modificare a structurii anului școlar și a calendarului susținerii Evaluării Naționale. Reprezentanții elevilor cereau ieri același lucru. 

„Decalarea Evaluării Naționale nu face altceva decât să creeze confuzie și o senzație de impredictibilitate în rândul elevilor de clasa a VIII-a, amplificată de lipsa testelor de antrenament”, se arată într-un comunicat Consiliul Național al Elevilor.

 „Considerăm că menținerea școlilor deschise în format fizic atunci când rata incidenței depășește 6/mia de locuitori, denotă iresponsabilitate, având în vedere faptul că unitățile de învățământ nu au resursa umană necesară pentru administrarea regulată a testelor rapide antigen în rândul elevilor, pentru a garanta siguranța acestora (de la începerea cursurilor au fost administrate doar 19.000 de teste, din 1.850.000 disponibile în școli). Solicităm ca, odată cu atingerea ratei de infectare 6/1000 locuitori, unitățile de învățământ să facă tranziția către cursurile online, până la scăderea ratei de infectare, indiferent dacă localitatea se află sau nu în mod formal în carantină. Excepție pot face simulările pentru examenele naționale, care se vor derula săptămâna viitoare pentru elevii claselor a VIII-a.

În plus, considerăm că decalarea Evaluării Naționale și creșterea duratei vacanței de Paște la aproape o lună, va conduce la apariția unei rupturi în procesul educațional și în ritmul de învățare al fiecărui elev, fapt ce va avea consecințe dezastruoase asupra rezultatelor de la examenele naționale. Este absurd să considerăm că factorii care conduc la necesitatea suspendării cursurilor (creșterea numărului de cazuri, nerespectarea măsurilor de protecție de către elevi și profesori, netestarea elevilor etc.) vor dispărea în decursul unei singure luni. Astfel, „tactica amânării” nu face altceva decât să tergiverseze în mod inutil inevitabilul”, mai scrie CNE în comunicat.