Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Poate fi combătută dezinformarea cu ajutorul inteligenței artificiale? Facebook spune că da

facebook_5.jpg

Image source: 
Pixabay (ilustrație)

Cu puțin timp înainte de audierea în fața Congresului american, Facebook a anunțat că a dezactivat mai mult de 1,3 miliarde de conturi false doar din octombrie până în decembrie 2020, și asta în mare măsură cu ajutorul inteligenței artificiale, transmite AFP.

Detectarea și blocarea automată, a profilurilor false, care sunt folosite pentru a răspândi zvonuri și alte știri false, fac parte din ”arsenalul” echipelor de moderare ale grupului.

„Avem toate motivele care să ne determine să ținem dezinformarea la distanță și am luat numeroase măsuri pentru a o preveni, în ciuda creșterii numărului de utilizatori și a implicării”, a declarat Guy Rosen, vicepreședintele responsabil de integritatea platformelor grupului.

Joi, Mark Zuckerberg, fondatorul și directorul executiv al grupului Facebook, va trebui să răspundă în Congres întrebărilor oficialilor aleși, alături de Jack Dorsey (Twitter) și Sundar Pichai (Google).

„De prea mult timp gigantul tehnologic a refuzat să recunoască rolul pe care îl joacă în crearea și difuzarea informațiilor false în mod deliberat”, au declarat președinții comisiilor parlamentare care i-au convocat pe cei trei directori din Silicon Valley.

„Autoreglementarea industriei a eșuat”, au adăugat aceștia, în condițiile în care tensiunile dintre rețelele de socializare și oamenii politici au crescut în ultimul an, culminând cu revoltele provocate de susținătorii extremiști ai lui Donald Trump, la Washington, din 6 ianuarie a.c..

Facebook are peste 35.000 de angajați care se ocupă cu moderarea postărilor, lupta împotriva abuzurilor și campaniile de manipulare a opiniei publice.

Aceste echipe au eliminat în ultimii trei ani peste 100 de rețele cu „comportament neautentic” (cum ar fi crearea de conturi false).

Echipele au recurs la inteligența artificială, considerată foarte eficientă împotriva fraudei, a spamului și, din ce în ce mai mult împotriva dezinformării.

Potrivit Facebook, sistemele automate ale companiei au eliminat de la începutul pandemiei mai mult de 12 milioane de știri false despre Covid-19 sau despre vaccinuri.

Platforma a investit într-un program de verificare a informațiilor de către terți independenți (printre care și agenția de presă Agence France-Presse) pentru a identifica informațiile nesigure și a le reduce difuzarea, dar și pentru a publica articolele de verificare a acestora.

„În ciuda tuturor eforturilor, unii cred că avem un interes financiar în a tolera dezinformarea”, a afirmat Guy Rosen. „Dar exact opusul acestei afirmații este adevărat”.

ONG-uri, observatori și oficiali aleși acuză compania că ar profita de acest flagel pentru a menține atenția utilizatorilor, motorul modelului său economic bazat pe publicitate.

 

Traducere de Andreea Sefciuchevici după articolul AFP preluat de France24