Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


Ce se întâmplă când se închid magazinele de la metrou? Studiu de caz: Madrid

metrou.jpg

Magazinele de la metroul din Madrid au fost închise în 2008. Eliminarea lor a dus la pierderi de peste 1 milion de euro pe an.
Magazinele de la metroul din Madrid au fost închise în 2008. Eliminarea lor a dus la pierderi de peste 1 milion de euro pe an.
Sursa imaginii: 
Pixabay (ilustrație)

Magazinele de la metroul din Madrid au fost închise în 2008. Eliminarea lor a dus la pierderi de peste 1 milion de euro pe an, scrie Mediafax. Tradiţia comercială din staţiile de metrou din capitala Spaniei este înlocuită acum cu spaţii noi, reamenajate şi goale.

În urmă cu 15 ani, era forfotă mare la metroul de la Madrid.

Ca peste tot în lume, călători grăbiți cumpărau pe fugă câte ceva de la magazinele din stații: gustări, răcoritoare, suveniruri, cadouri.

În 2008, administraţia regională din capitala Spaniei a început să închidă magazinele pe motiv că spaţiile trebuiau reamenajate.

„120 de firme mici, care au dispărut, la fel ca şi cele 700 de locuri de muncă directe, plus alte 200 indirecte”, susţine Francisco A. Ferrera, preşedintele Asociaţiei Comercianţilor de la Metrou Madrid, citat de agenția de presă Mediafax.

„Vorbim de 1 milion de euro pe care Metro Madrid îl pierde pe an, pe lângă 10 milioane de euro din vânzările care s-ar putea genera aici”, adaugă Ferrera.

„Magazinele au stat închise un an, iar lucrările au durat 20 de zile. Nimeni nu înţelege de ce”, punctează fostul antrenor Pepu Hernandez, campion mondial la baschet în 2006, reprezentant în prezent al Partidului Socialist din Spania.

Din cele 120 de spații comerciale, au mai rămas doar 10.

Metroul madrilen ţine acum numeroase localuri goale, chiar dacă ar putea câştiga şi 2500 de euro pe lună de la fiecare afacere.