
Social
New York: Campania ”Un joint pentru un vaccin”
joint.png

Campania marchează și legalizarea consumului de canabis în scop recreativ în statul New York, de la sfârșitul lunii martie, dar și data de 20 aprilie, ziua neoficială a marijuanei („4/20” sunt numerele care au devenit un cod pentru a desemna consumul acestui drog ușor).
„Este pentru prima dată când ne putem așeza liniștiți și împărți jointuri în mod legal”, spune Michael O'Malley, unul dintre organizatori, în timp ce distribuie jointurile pregătite în prealabil de câțiva voluntari. „Susținem efortul de vaccinare al guvernului federal și încercăm, în același timp, să îi determinăm să legalizeze canabisul”.
Când a început distribuirea, marți, în jurul orei 11 dimineața, o coadă de aproximativ cincizeci de oameni, tineri și bătrâni, toți bine dispuși, se formase în piața Union Square, la porțile din Greenwich Village.
Pe parcursul celor cinci ore, cei interesați au putut înainta rapid: aproximativ zece minute de așteptare în soare, atât cât să arăți un card de vaccinare, pe hârtie sau pe smartphone și să indici adresa de e-mail.
Nu a fost niciun control sau verificare minuțioasă pentru a depista dacă unii fac coada de două ori: „nu suntem prea atenți”, recunoaște domnul O'Malley.
Sarah Overholt, 38 de ani, a plecat cu două jointuri în buzunar: și-a arătat cardul de vaccinare și pe cel al mamei sale, în vârstă de 70 de ani.
Pentru ea, fără îndoială, marijuana și vaccinul sunt la fel de esențiale.
„Fumez în fiecare zi și asta mă face să fiu o persoană mai bună, credeți-mă”, spune ea zâmbind.
În ceea ce privește vaccinul, "toată lumea ar trebui să fie vaccinată, nu ar trebui să fie nevoie de iarbă pentru a convinge oamenii să o facă, dar dacă funcționează, atunci e bine", spune o doamnă de 30 de ani, care a primit prima doză pe 25 martie și așteaptă s-o primească pe a doua.
Alex Zerbe, 24 de ani, un comerciant care a venit de la biroul său din apropiere, are aceeași părere. El a luat deja cele două doze și fumează un joint „o dată sau de două ori pe zi”.
„Aș putea găsi un joint oricând”, dar ideea de a oferi unul persoanelor care au fost vaccinate „este mișto”, spune el.
Din prima jumătate de oră, au fost distribuite 150 - 200 de jointuri, din aproximativ 1.500 pregătite de voluntari.
În ultimele săptămâni, mai multe mărci americane, în special din sectorul alimentar, au lansat promoții legate de vaccin: gogoșile, hot-dog-urile sau berile sunt, în diferite părți ale țării, oferite persoanelor care prezintă o dovadă a vaccinării.
Traducere de Magda Savițchi după articolul AFP preluat de France24