Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


57% dintre profesori nu s-au vaccinat anti-Covid 19 deși elevii s-au întors în bănci

Doru Căstăian, profesor de filozofie: Plătim factura pentru o educație precară primită de generații întregi. 

Mihai Copăceanu, psiholog: Un an și jumătate de cursuri online nu a afectat doar emoțiile elevilor și modul lor de socializare, dar a afectat și încrederea lor în viitor.  

Un an și jumătate de școală online vs. 2 luni în bănci

După o vacanță de o lună prelungită din cauza pandemiei, cei mai mulți elevi -cu excepția celor din clasele a VIII-a și a XII-a - revin azi la școală. Cursurile se vor desfășura după noi reguli anunțate de ministrul Educației care speră ca peste 2 săptămâni mai toți elevii să poată reveni fizic la școală, precizând că, după o analiză, speră să poată face această propunere oficial.

Revenirea elevilor la școală are loc într-un moment în care avem cu peste 1.100 de localități mai multe în scenariul verde și cu 1,3 milioane de oameni vaccinați în plus față de momentul închiderii. Totuși imunizarea nu pare să fie foarte atrăgătoare pentru cadrele didactice. Nici macar 1 din 2 profesori nu s-au vaccinat. Datele indică faptul că 43% dintre profesori s-au imunizat explicatia ministrului Educației este ca „foarte mulţi colegi” nu ştiu să se programeze.

Doru Căstăian, profesor de filozofie: Plătim în multe feluri factura pentru o educație precară

“Vaccinarea este singura cale de a reveni la normalitate”, spune la RFI profesorul de filozofie Doru Căstăian. “Plângem după normalitate. Cred că 3 din 4 profesori vă vor confirma că deja e mult prea mult să stai de un an și jumătate cu clasele aproape numai în online și cu toate astea avem procentele acestea care din păcate reflectă realitatea și confirmă undeva și estimările inițiale care erau de 50%”, subliniază el.

Doru Căstăian pune reticența colegilor lui pe seama educației precare pe care au primit-o generații întregi de oameni, o educație mai degrabă obsedată de examene decât de formarea profundă a persoanelor.  

“Plătim în multe feluri factura pentru o educație precară și printre profesori și printre elevi și printre părinți pentru că decenii întregi am trecut cu ușurință peste nevoia de a forma și educa  cu adevărat în spirit științific și raționalist generații întregi. Avem o educație mai degrabă obsedată de examene decât de formarea profundă a oamenilor și iată că lucrurile astea într-un fel sau altul ni se întorc în față.”

Mihai Copăceanu, psiholog: Școala era un refugiu pentru elevii care provin din familii disfuncționale

“Un an și jumătate de cursuri online nu a afectat doar emoțiile elevilor și modul lor de socializare, dar a afectat și încrederea lor în viitor” explică psihologul Mihai Copăceanu.

Specialistul a realizat un studiu care arată gradul ridicat de abandon universitar din facultățile românești. 1 din 3 studenți renunță la facultate după primul an sau primul semestru. Lipsa contactului fizic, a întâlnirilor cu elevii în școală a dus la faptul că absolvenții de gimnaziu și liceu au o teamă legată de viitor spune Mihai Copăceanu.

Elevii s-au întors miercuri la școală pentru încă 8 săptămâni de cursuri. Ce se mai poate salva din restul anului școlar rămâne de văzut.

 
Tânăr în Europa cu Andreea Pietroșel