Programul de educație remedială un succes pentru elevi, profesorii neplătiți de două luni
ore_remediale_-_scoala.jpg

Cei mai mulți dintre copii provin din mediul rural, mai ales din zone unde școala online a fost un eșec pentru că internetul nu a funcționat săptămâni întregi. Profesorii implicați în orele de educație remedială spun că programul are un impact extraordinar dar se plâng că deși lucrează din aprilie nu au primit niciun ban. Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean din Iași ridică din umeri, au trimis statele de plată la Ministerul Educației, dar nu au primit un răspuns cu privire la plata iar sindicatele din învățământul preuniversitar ieșean spun că problemele sunt la nivel național.
„Vă spun sincer. Trăim ca în Evul Mediu. A fost o perioadă în care...de exemplu la Hărpășești, comuna Popești internetul a fost picat o lună. Când elevii de clasa a opta aveau deja ore online. Nu am putut lucra cu ei în sistem online„ este dezvăluirea făcută de Georgiana Alupoiae, profesor de matematică în comuna Popești din județul Iași. Coordonează programul de educație remedială din Popești și a povestit că în ceea ce privește educația remedială „ la început au fost doar trei grupe de primar așa că au fost implicați trei învățători. Ulterior au mai intrat două grupe de gimnaziu și una de primar. În special clasele terminale. Sunt acum implicați patru învățători, doi profesori și 80 de elevi. Orele erau necesare și sunt binevenite. Elevii sunt interesați. Mai ales la primar având în vedere situația de la noi din comună. Stăm prost cu internetul, pica internetul, pica lumina mai ales în timpul orelor de curs. Erau necesare aceste ore deși noi ne apucasem de ore suplimentare, de pregătiri și recapitulări.„
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Iași (ISJ) , profesorul Antonina Bliorț spune că județul Iași este pe primul loc în țară la numărul de elevi în programul de educație remedială: „Avem cel mai mare număr de elevi din țară înscriși în acest program. Programul „Școală după școală” a început pe 8 martie. Se desfășoară în 117 școli.În luna martie au fost 1487 de elevi iar în aprilie avem 1201 elevi. 85% din mediu rural. S-au implicat pentru a-i pregăti sunt implicați 1039 de cadre didactice. Disciplinele pentru care se oferă aceste activități remediale sunt științe și literație. Acestea sunt cele dominante. Aceste activități s-au făcut în fizic indiferent de scenariul în care a fost localitatea. S-au făcut după programul școlar și în perioada în care anumite clase au fost în vacanță. „
Au fost plătiți profesorii pentru aceste ore?
Purtătorul de cuvânt al ISJ Iași, profesorul Antonina Bliorț ridică din umeri: „ Până la acest moment nu s-au făcut plățile, dar la minister au fost trimise toate documentele necesare pentru plata lor. „
Liderul Uniunii Sindicatelor din Învățământul Preuniversitar Iași, Laviniu Lăcustă a explicat că „ Până acum nu există plata banilor promiși. Vorbim de o situație la nivel general, programul are o desfășurare națională. Este un program cu adresabilitate națională! „
Georgiana Alupoiae, profesor de matematică în comuna Popești din județul Iași nu înțelege de ce nu li se spune clar când vor fi plătiți: „ Din punctul meu de vedere se pun piedici. Nu am fost plătiți. Ni s-au promis niște bani care să vină la timp. Avem nevoie de acești bănuți. Financiar stăm foarte prost. Eu ca profesor de matematică, sincer, fac în plus. Chiar dacă am 20 de ore. Mai fac încă în plus, pentru a recupera toți și să fie bine! „
Pentru elevii din județul Iași mai ales din zonele în care nu a fost internet sau comunele în care tabletele au ajuns cu mare întârziere, orele de educație remedială sunt șansa de a merge mai departe.