Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


În România vor funcționa 60 de școli-pilot unde elevii își vor putea alege o parte din materiile de studiu

abc-6305112_1920.jpg

Image source: 
pixabay.com

Planul Național de Redresare și Reziliență, transmis de România către Comisia Europeană, cuprinde mai multe obiective asumate de Guvern pentru Educație. Printre acestea, și crearea a 60 de școli pilot care vor fi finanțate din fonduri UE. Școlile pilot presupun trei principii alternative la tipul clasic educațional: curriculum oferit de școală, proiectarea pe arii de învățare și nu pe discipline, și curriculum la alegerea elevilor, spune la RFI, expertul în educație Marian Staș, cel care s-a implicat în procesul de implementare a conceptului de școală-pilot în România. Potrivit acestuia, asistăm la începutul unei reforme reale în domeniul Educaţiei din România. 

Marian Staș, expert în educație: 

"Componenta cea mai importantă pe care o avem în vedere este transformarea curiculară, adică modele curiculare și planuri cadru care să fie construite și oferite de către școli, în funcție de nevoile comunității, pentru că școlile știu cel mai bine care sunt necesitățile și care sunt modalitățile prin care să ofere cele mai bune servicii educaționale comunităților ca atare.  Aș spune așa într-o cheie mai largă aserțiunea, marcând faptul că acest Plan de Redresare și Reziliență consemnează posibilitatea acestui proces trecând de la o paradigmă educațională comunistă, centralizată prin existența unui singur plan cadru pentru toată populația școlară, la ceea ce înseamnă subsidiaritate europeană, respectiv la ofertă curiculară a școlilor și a curriculum la decizia elevilor în oferta școlii. Aspectul cel mai important pe care îl accentuez aici este că prezență de proiect în PNRR înseamnă de fapt fonduri, și bani alocați pentru materializarea acestor proiecte. Și asta mi se pare cel mai important aspect al proiectului  ca atare sau al procesului ca atare, în acest moment." 

ASCULTĂ AICI INTERVIUL INTEGRAL: