Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


A fost lansat „Talk for Youth”, un podcast pentru adolescenți cu discuții despre bullying, violență sexuală online sau contracepție

gender-6258953_1920.jpg

Image source: 
pixabay.com

Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS) a lansat podcastul „Talk for Youth”, o serie de 24 de episoade dedicată adolescenților cu vârsta cuprinsă între 16 și 20 de ani. Sunt abordate teme precum bullying și body shaming, anxietate și depresie, violența online, dar și aspecte ce țin de educația sexuală precum contracepția, bolile cu transmitere sexuală sau consimțământ.

Talk for Youth îi încurajează pe tineri să reflecteze asupra unor teme precum stima de sine și imaginea corporală, stresul, depresia, presiunea colegilor, bullying-ul, consumul de alcool, tutun și alte substanțe, tulburările alimentare și comportamente riscante în ceea ce privește sănătatea reproducerii, potrivit Hotnews.ro.  În primul episod, lansat pe 30 iunie, Ana și Luca discută despre fenomenul de bullying și cum acest comportament de intimidare, deseori sistematic și repetitiv, ne poate afecta negativ sănătatea mintală și calitatea vieții.

Episoadele pot fi urmărite pe Youtube, Spotify și în toate aplicațiile de podcasting.

Cele 24 de episoade ale Talk for Youth care vor apărea săptămânal:

1. Bullying și body shaming
2. Alimentație și tulburări de nutriție
3. Anxietate și depresie
4. Consumul de droguri
5. Mituri și realități despre violență
6. Consimțământul
7. Abuzul sexual
8. Violența sexuală online
9. Rasism și xenofobie
10. Relații sănătoase vs. relații toxice
11. Controale medicale de rutină
12. Contracepție
13. ITS
14. Infertilitatea
15. Parentalitate
16. Drepturile copilului
17. Drepturile în relație
18. Violența domestică
19. Identitatea de gen
20. Norme de gen
21.Orientare sexuală
22. Inegalitatea de gen
23.Comportamente bazate pe putere
24. Violența de gen

Pentru probleme legate de educația sexuală, adolescenții au la dispoziție și aplicația de mobil Myra, realizată tot de cei de la SECS și lansată pe piață în februarie.