Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Scumpiri la STB și Metrorex. Irina Zamfirescu: ”O majorare mai mult de 100% este extrem de brutală”

scumpiri_stb_metrorex_irina_zamfirescu.jpg

Călătoriile STB și Metrorex se scumpesc din luna august (Foto: tramvai de pe linia 41/Cosmin Ruscior, RFI)
Călătoriile STB și Metrorex se scumpesc din luna august (Foto: tramvai de pe linia 41/Cosmin Ruscior, RFI)

Biletele STB și Metrorex se vor scumpi de la 1 august. O călătorie la suprafață va costa 3 lei, față de 1,30 lei în prezent, iar una cu metroul va ajunge tot la 3 lei, de la 2,50 cât este acum. Ultima scumpire la STB a fost în 2008, iar la Metrorex, în 2014.

Societatea de Transport București (STB) și Metrorex își vor armoniza ofertele de la 1 august, astfel că un bilet comun de exemplu va costa 5 lei și va fi valabil 90 de minute.

Vor exista de asemenea abonamente de o lună, șase luni și un an, atât separate, cât și la comun.

De exemplu, cine vrea un abonament de o lună pentru STB sau Metrorex va plăti 80 de lei separat, urmând ca tariful pentru abonamentul comun să fie de 140 de lei. Un abonament STB pe o lună costă în prezent 50 de lei.

 

”Nu există o viziune clară privind STB și Metrorex”

 

Scumpirile de la STB și Metrorex ar fi trebuit comunicate mai bine, declară la RFI Irina Zamfirescu, de la organizația ActiveWatch: ”Mie mi se pare că nu avem, din nou, viziunea cu privire la încotro ne dorim să dezvoltăm transportul public. Avem declarația cum că încă din campania electorală, actualul primar al Capitalei dorește să încurajeze transportul public, avem declarații cum că e nevoie de reabilitarea liniilor de tramvai, fără să avem neapărat un plan concret, în etape (...), dar avem această măsură concretă, pusă pe masa bucureștenilor, mai mult decât dublarea călătoriei la suprafață”.

Ea crede că ”noi pornim de la premisa că dorim să încurajăm transportul public, nu avem nici un plan comunicat cu privire la cum vrem să optimizăm transportul public, nu au existat în mod vizibil niște proiecte prin care să fi sporit deja numărul de benzi dedicate transportului public. Într-adevăr, subvenția la transportul public este foarte mare, înțeleg că este o sarcină financiară extrem de mare pe autoritatea publică locală (...), dar cred că ar fi fost necesare niște explicații mult mai ample înaintea acestui anunț”.

 

ONG: Aglomeraţia în Viena este definită foarte diferit faţă de aglomeraţia din autobuzul 104 din Bucureşti

 

Cercetător australian: Traficul din Bucureşti e ca în lumea a treia, dar românii sunt foarte-foarte inteligenţi

 

Întrebată dacă scumpirile de la STB și Metrorex ar trebui să aibă loc după eficientizarea transportului public sau invers, mai întâi să crească tarifele, pentru a avea fonduri necesare eficientizării, Irina Zamfirescu a răspuns: ”Din punctul meu de vedere, este foarte simplu, înainte de orice, eficientizezi, arăți oamenilor că ce spui se și întâmplă. E foarte greu să mă convingi că cu diferența aceasta de subvenție o să faci și o să dregi pe transportul public din București, în condițiile în care cel mai mare anunț pe transportul public a fost că ne-am apucat să spălăm flota de autobuze (...). Să faci din start o majorare mai mult de 100% mi se pare extrem de brutal pentru cetățeanul din București”.

 
Irina Zamfirescu, despre scumpirile de la STB și Metrorex