
Social
Întârzieri mari în plata orelor remediale făcute de profesori!
sorin-cimpeanu-foto-isj-iasi.jpg

Profesor de matematică în comuna Popești din județul Iași, Georgiana Alupoiae implicată din martie în programul de pregătire remedială nu mai așteaptă banii promiși de Ministerul Educației: „ Nu am primit niciun ban pentru orele efectuate. Momentan. S-au făcut acele promisiuni, în județul Iași au ajuns la câteva școli, nu știu să dau detalii mai multe. La noi la școală încă așteptăm. Sincer să vă spun la câte ore am făcut suplimentar în fiecare an nici nu știm ce să spunem. O să vină, o să vină, nu o să vină, nu o să vină acești bani. Astea sunt condițiile! „
Profesor de matematică în comuna Popești din județul Iași, Georgiana Alupoiae nu înțelege de ce unii au primit bani iar alții nu. La nivelul județului Iași, doar o treime dintre profesori și-au primit banii pentru orele remediale din luna martie după cum a explicat purtătorul de cuvânt al ISJ Iași, profesor Antonina Bliorț: „ Județul Iași a avut în luna martie cel mai mare număr de elevi înscriși în acest program, peste 10.000. În luna aprilie, peste 12.000. În acest moment suntem în etapa finală a raportărilor realizate conform rigorilor specifice proiectelor europene pentru luna aprilie iar pe 18 aprilie s-a primit o primă tranșă din plata activităților remediale desfășurate în luna martie. Este o plată care acoperă peste o treime din activitățile din martie. S-a mers în special cu plata către școlile din mediul rural „
Sorin Cîmpeanu: „ Diferență de la simplu la dublu la numărul de ore prestate! „
La rândul lui, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu vorbește despre un procedeu excesiv de birocratizat: „ Solicit zilnic celeritate în procesul de evaluare a acestor cereri de finanțare. Din păcate, este un proces excesiv de birocratizat, este un proces care necesită verificări în așa fel încât să fie eliminate neconcordanțele dintre cele trei raportări care se fac pentru unul și același lucru. Acest proces va fi grăbit cât se poate de mult. Ministerul Educației a căutat să suplimenteze resursele umane alocate în procesul de verificare impus prin proceduri care exced competențele Ministerului Educației „
Practic, se verifică situația trimisă de școală și raportările inspectoratelor școlare. Dar s-au descoperit neconcordanțe grave. „ Din păcate au fost mult prea multe acele situații în care cele trei procese au generat rezultate foarte mult diferite. Suntem cumva, îmi pare rău că sunt nevoit să fac această analogie, precum în procesul de judecare a contestațiilor la Evaluarea Națională și Bacalaureat unde am făcut o evaluare primară, o altă evaluare la contestații, o alta la Centrul zonal de evaluare și o a patra evaluare la Centrul Național pentru politici și evaluare, cei care au făcut subiectele și baremele. Rezultatele nu de puține ori au fost diferite, în mod inexplicabil diferite, de la prima la a doua, la a patra evaluare. Același lucru, prin analogie, se întâmplă în procesul de verificare a acestor raportări. Trebuie să găsim o soluție mai flexibilă pentru ca profesorii să își poată primi mult mai repede drepturile cuvenite. Diferență de la simplu la dublu la numărul de ore prestate. Nu aș vrea să pun pe seama unei încercări de fraudă dar o pun pe lipsa de profesionalism a celor care asigură acest proces. „
Ministrul Educației, Sorin Câmpeanu și-a cerut încă odată scuze profesorilor care își așteaptă banii pentru orele remediale.